• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پیکر ۱۱ شهید حرم شاهچراغ (ع) در شیراز تشییع می شود

  • کد خبر : 22207
  • 07 آبان 1401 - 9:19
پیکر ۱۱ شهید حرم شاهچراغ (ع) در شیراز تشییع می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: پیکرهای پاک ۱۱ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از ساعت ۹ صبح امروز شنبه از میدان امام حسین (ع) شیراز سومین حرم اهل بیت به سمت حرم مطهر تشییع می‌شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، اسماعیل محبی پور با بیان‌اینکه در عملیات تروریستی غروب چهارم آبان حرم شاهچراغ (ع) ، ۱۳ تن از افراد بیگناه توسط تروریست مسلح به شهادت رسیدند، افزود: پیکرهای ۲ تن از شهدا پیش از این به زادگاه آنها در شهرهای تهران و همدان منتقل و تشییع شده است.
وی اظهار داشت: پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید دیگر این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.
معاون استاندار فارس گفت:‌ پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل می‌شود و در این زمینه پیکر ۶ شهید به شیراز منتقل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن می‌شوند.
وی ادامه داد: پیکرهای پاک ۲ شهید نیز به زادگاه خود در استان کهگیلویه و بویراحمد باز می گردد و پیکر شهید کودک این حادثه تروریستی نیز برای خاکسپاری به استان کرمان منتقل می‌شود.
محبی پور با بیان اینکه پیکرهای ۲ شهید دیگر حرم مطهر نیز به شهرهای فسا و مرودشت منتقل خواهد شد، گفت:‌ با توجه به انتقال پیکر شهدا به مشهد در بعدازظهر شنبه، عملا خاکسپاری ۱۱ شهید حرم در روزهای آینده انجام و در این زمینه، اطلاع رسانی خواهد شد.

بر این اساس،‌اسامی شهدایی که پیکرهای پاک آنها امروز شنبه در شیراز و مشهد تشییع خواهد شد، از این قرار است:
۱. امید خوب فرزند هوشنگ  اهل دهدشت
۲. زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز
۳. علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز
۴. مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز
۵. حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان
۶. بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا
۷. علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان
۸. محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز
۹. محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت
۱۰. هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمه ای
۱۱. آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز
بر این اساس، پیکرهای پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.