• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مبارزه با ملخ در ۹۰۰ هکتار از مزارع لنجان

  • کد خبر : 2228
  • 16 خرداد 1399 - 6:40
مبارزه با ملخ در ۹۰۰ هکتار از مزارع لنجان
مسئول حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنجان گفت: وسعت کانون های آلوده به در این شهرستان بیش از 10 هزار هکتار بوده و ازاین میزان تاکنون در بیش از 900 هکتار با این آفت مبارزه شده است.

به گزارش نبض وطن، نوشین هارون آبادی از دوره پوره‌گی و سنین اولیه به عنوان مناسب‌ترین زمان برای مبارزه با آفت ملخ نام برد و اظهار کرد: ملخ‌ها به علت تنوع گونه‌ای و تغذیه‌ای می‌توانند به فرآورده‌های زراعی باغی مراتع و جنگل‌ها خسارت وارد کنند.
وی افزود: از آنجایی که کانون ملخ‌ها دور از مزارع و غالباً در مراتع است؛ کشاورزان تمایلی به مبارزه با این آفت خارج از مزارع و باغات ندارند و از این‌رو به‌عنوان آفات عمومی تلقی می‌شوند.
مسئول حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنجان تصریح کرد: چنانچه سطح آلودگی محدود یا تراکم پایین باشد استفاده از سم‌پاش‌های دستی و شیوه‌های مبارزه ساده مطلوب‌تر است و اگر آلودگی وسیع و گسترده باشد باید از شیوه‌های استفاده کرد که در حداقل زمان حداکثر سطح آلوده را پوشش دهد.
وی ادامه داد: وسعت کانون های آلوده به این آفت را در این شهرستان بیش از ۱۰ هزار هکتار بوده و ازاین میزان تاکنون در بیش از ۹۰۰ هکتار با این آفت مبارزه شده است.
هارون آبادی با اشاره به کانون کوبی مبارزه با آفت ملخ در مزارع و مراتع عنوان کرد: این عملیات را ۳ گروه سمپاش اجرا کردند.
وی با بیان اینکه ملخ‌های مهاجم به این شهرستان از نوع ملخ‌های بادمجونی، ایتالیایی و مراکشی است خاطرنشان کرد: ملخ‌های انفرادی که در باغ‌ها دیده می‌شوند، خسارت زا نیستند بلکه هجوم آن‌ها می‌تواند به مزارع و باغ‌ها خسارت زا باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2228

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.