• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم آبرسانی استان اصفهان

  • کد خبر : 2243
  • 22 خرداد 1399 - 18:55
تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم آبرسانی استان اصفهان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود شبکه زیرساخت‌های راه و ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم آبرسانی استان اصفهان تخصیص یافت.

به گزارش نبض وطن، حجت الله غلامی در آیین بهره‌برداری از پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، سال ۹۸ را سالی سخت و پرحادثه دانست و اظهار داشت: سال ۹۸ سالی بود که علاوه بر تحریم های ظالمانه، شرارت های آمریکا، شهادت حاج قاسم سلیمانی و… با بحران و حواث طبیعی آغاز شد و با بحران کرونا به پایان رسید و در این سال همه مدیران، مدیریت بحران را در حوزه های مختلف تجربه کردند.
وی با اشاره به توجه مسئولان به منویات مقام معظم رهبری در مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: ماه های پایانی سال شاهد شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور بودیم و این مسئله همراهی، همدلی و همزبانی را در همه ارکان نظام و قوای مختلف بودیم و علی رقم اینکه محور فعالیت ها بر عهده دولت بود اما تعامل سازنده در همه بخش ها رقم خورد و ازطرفی نیروهای نظامی و آحاد مردم نیزدر کنار دولت قرار گرفتند تا بتوانیم بحران پیش امده را کنترل کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم و مستمر ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ریاست رئیس جمهور و همچنین جلسات ویدئو کنفرانس با استانداری ها و ستادهای استانی سراسر کشور نتیجه ای را رقم زد که طی سه ماه گذشته با کمترین آسیب این بحران را سپری کردیم و می توان گفت صحنه های خلق شده در این دوران را تنها در زمان دفاع مقدس شاهد بودیم.
وی عنوان کرد: طی سه ماه گذشته جهاد عظیمی در کشور در زمینه درمان و ارائه انواع خدمات درمانی، پیشگیری، غربالگری، بهداشت عمومی و… شاهد بودیم از طرفی تامین مایحتاج عمومی مردم به خوبی رقم خورد و نیروهای مردمی نیز همچون دیگر صحنه های حساس حضوری جهادی داشتند و در کنار صنایع برای تولید اقلام بهداشتی به همنوعان خود کمک کردند.
غلامی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی این جهاد عظیم و عمومی را روایت کنند؛ همچنان ‌که شهید آوینی با آن بیان شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیّات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا مواجه شده بود و شاهد هجوم مردم به فروشگاه ها در بسیاری از کشورها بودیم در ایران این بحران کنترل شد و در کنار ان هیچ زمانی پروژهای عمرانی رها نشد و عملیات اجرایی آن تنها در حدود ۴۵ روز آن هم به دلیل تدابیر اتخاذ شده متوقف شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: پس از عبور از پیک شیوع ویروس کرونا با روند پلکانی تصویب شده وارد آغاز فعالیت های اقتصادی شدیم و در کنار حفظ سلامت شهروندان اقتصاد که مهمترین بحث کشور است به حرکت درآمد و این مسائل نشانگر مدیریت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که موفق شد بحران پیش امده را با کمترین خسارت پیشت سربگذارد.
وی تصریح کرد: طی هفته های اخیر شاهد بهره برداری از پروژه های مختلف عمرانی در شهرستان های مختلف استان داشتیم و روز گذشته نیز شاهد افتتاح پروژه های مختلف و تاثیرگذاری در شهرستان کاشان و شهرهای این شهرستان بودیم که می توان به پروژه های آبخیزداری اشاره کرد که نقش مهمی را تامین آب پایدار در این منطقه ایفا می کند.
غلامی عنوان کرد: امروز افتتاح یکی از بزرگترین پروژه های تولید لوزام خانگی با حضور ریاست جمهور به صورت ویدئو کنفرانس بودیم، همچنین هفته گذشته پروژه های متعددی در بخش های مختلف توسط شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید که ثمره آن افزایش رضایتمندی مردم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز با تلاش شهرداری و شورای اسلامی در زرین شهر شاهد بهره برداری از پروژه های عمرانی در حوزه های مختلف هستیم که اینم مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قطعا ثمره این پروژه ها شکوفایی اقتصاد شهری خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بودجه سال۹۹ کشور را ۵۷۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یاداور شد: استان اصفهان با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات پروژه‌های عمرانی ملی و استانی فعالیت خود را آغاز کردیم است که علاوه بر این اعتبارات سعی شده از مشارکت بخش خصوصی نیز به خوبی بهره مند شویم.
وی یاداور شد: هفته گذشته معاون سازمان برنامه بودجه کشور سفری به استان اصفهان داشتند که در این سفر دو اعتبار عمده به پروژه های استان اختصاص یافت به گونه ای که۲۰۰میلیارد تومان جهت بهبود شبکه زیرساخت‌های راه و ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم آبرسانی استان اصهان تحصیص یافت.
غلامی شهرداری ها استان اصفهان را یکی از پیشران های پروژه های عمرانی دانست و تصریح کرد: در کنار پروژه های ملی و استانی و همچنین بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای آغاز پروژه های کلان استان استفاده از توانمندی بسیار خوب ۱۰۸ شهرداری استان اصفهان در اجرای پروژه های عمرانی است.
وی بیان کرد: امسال بودجه شهرداری‌های استان اصفهان ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۷۰ درصد آن در پروژه‌های عمرانی هزینه خواهد شد و قطعا بهره برداری از این پروژه ها تحولی عظیم را در استان رقم خواهد زد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان حل مباحث و مشکلات آب در استان اصفهان را امری ضروری دانست و گفت: سه پروژه مهم و اساسی استان اصفهان با قدرت تمام در سطح ملی پیگیری شد و خوشبختانه هر سه پروزه به نتیجه رسیده است که یکی از آنها سامانه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان است.
وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا، یاداور شد: همه ساله از نیمه تیرماه تا اواخر مرداد با مشکل آبرسانی به مناطق حاشیه‌ای کلانشهر اصفهان در منازل مسکونی مواجه هستیم که با تکمیل سامانه دوم آبرسانی با اعتباری بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان این مشکل حل خواهد شد.
غلامی بیان کرد: خوشبختانه تونل سوم کوهرنگ افتتاح شده و انتقال آب به وسیله پمپاژ در حال انجام است و پروژه احداث سد نیز با قدرت در حال اجراست و امیدورایم در سال ۱۴۰۰ این پروژه به بهره برداری برسد و شاهد آبگیری سد باشیم.
وی خاطرنشان کرد:مقدمات اجرای پروژه بهشت‌آباد پیش بینی شده و این پروژه نیز با قوت در حال اجراست و امیداریم این پروژه در مسیر تامین منابع آبی استان اصفهان و حل کمبود آب شرب و کشاورزی استان است به پایان برسد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2243
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.