• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان مطرح کرد:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شتاب‌دهی به فرآیند تولید موثر است

  • کد خبر : 22502
  • 12 آبان 1401 - 16:45
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شتاب‌دهی به فرآیند تولید موثر است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت:اشتغال مولد و پایدار حاصل فراگیری آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای است چراکه اساتید این مرکز آموزشی توانمندسازی افراد و تربیت نیروهای متخصص را همواره در دستور کارداشته اند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک پور در نشست با رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان یکی از عوامل رشد و توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی را تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه سطح معلومات و تجربیات فراگیران به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانند هماهنگ با رشته‌ی مهارتی خود جذب بازار کار شوند.
وی با اشاره به نقش سازمان فنی و حرفه ای در توسعه اشتغال، افزود: اشتغال مولد و پایدار حاصل فراگیری آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای است چراکه اساتید این مرکز آموزشی توانمندسازی افراد و تربیت نیروهای متخصص را همواره در دستور کارداشته اند و همین مسئله باعث شده است فراگیران این نهاد آموزشی چرخه تولید و اشتغال را به خوبی روبه جلو هدایت کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند بنابراین ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای به نفع آحاد افراد خصوصاً اصنافی است که در حوزه‌های تخصصی و فنی فعالیت دارند.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت چشمگیر اصناف و همچنین صنعتی بودن شهرستان لنجان، آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای می‌تواند در ایجاد انگیزه و شتاب‌دهی به فرآیند تولید و ارائه خدمات به شهروندان توسط اصناف موثر باشد از این رو مرکز فنی حرفه ای شهرستان لنجان نگاه ویژه‌ای به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازارکار دارد و افزایش تعاملات بین اتاق اصناف و این مرکز می‌تواند به این مهم جامه عمل بپوشاند.
ملک پور عنوان کرد: طرح استاد شاگردی یکی از طرح‌هایی است که با هدف اشتغال‌زایی پایدار و مولد اجرایی شده و ایجاد بسته‌های لازم برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار، ایجاد اشتغال بدون هزینه و استفاده از ظرفیت واحدهای کارگاهی و صنفی در راستای مدل استاد شاگردی از جمله اصلی ترین رویکردهای این طرح است.
وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان نیازمند افزایش تعاملات با اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، صنایع و تشویق اصناف برای اجرایی شدن هرچه بهتر این طرح هستیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.