• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

کلنگ احداث کارخانه خوراک دام در لنجان بر زمین خورد

  • کد خبر : 2256
  • 27 خرداد 1399 - 7:04
کلنگ احداث کارخانه خوراک دام در لنجان بر زمین خورد
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت:یکی از سیاستهای سازمان تعاون روستایی استان اصفهان طی مدت گذشته ایجاد زنجیره ارزش و عرضه محصولات در رسته های مختلف بوده و پروژه ای که امروز کلنگ آن بر زمین زده شد.

به گزارش نبض وطن،محسن حاج عابدی در حاشیه آیین کلنگ زنی کارخانه خوراک دام شرکت تعاونی کشاورزی دامداران شهرستان لنجان،اظهار کرد: مجموعه سیاست گذاری سازمان تعاون روستایی استان اصفهان حول سه محورهدایت، حمایت و نظارت بر مجموعه تشکل های است که در این حوزه مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: امروز بالغ بر ۴۶۰ تعاونی کشاورزی،تعاونی روستایی و تعاونی تولید در قالب تشکل های نهادکاران،گاوداران، گوسفند داران،زنبور داران، گلخانه داران و … ساماندهی شده اند و به شکل های مختلف مشغول فعالیت هستند و در قالب اتحادیه به قشرهای مختلف از جمله کشاورزان و مجموعه رسته های زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی استان خدمت رسانی می کنند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان لنجان یکی از شهرستان های پر پتانسیل استان اصفهان به شمار می آید که در حوزه های مختلف بخش کشاورزی از ظرفیتهای بسیار بالایی برخوردار بوده به گونه ای که ۳۰ هزار نفر از کشاورزان و دامداران مجموعه جمعیت شهرستان لنجان را شامل می شود.
وی اضافه کرد:باید به این نکته توجه داشت که بعد از آموزش و پرورش ، سازمان تعاون و کشاورزی ، گسترده ترین و مردمی ترین شبکه را در کشور دارد و این گستردگی می‌تواند بسیار کارساز و مفید باشد چراکه امروزه مردم به نام تعاون اعتماد و اعتقاد دارند و از آن تبعیت می کنند.
حاج عابدی بیان کرد: استان اصفهان رتبه اول توسعه تعاونی ها را در کشور دارد و شهرستان لنجان جزو شهرستانهای فعال و پرتحرک در بخش کشاورزی در سطح استان به شمار می آید که طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و محدودیت مصرف آب ، سطوح زیر کشت کاهش پیدا کرد اما تولیدات ان کاهش پیدا نکرد و این مهم نشان از مدیریت فنی خوبی است که در این حوزه اعمال شده است.
وی احداث کارخانه تولید خوراک دام را از نیازهای ضروری دامداران شهرستان لنجان دانست و ادامه داد:یکی از سیاستهای سازمان تعاون روستایی استان اصفهان طی مدت گذشته ایجاد زنجیره ارزش و عرضه محصولات در رسته های مختلف بوده و پروژه ای که امروز کلنگ آن بر زمین زده شد این سیاست را در خصوص نهاده های دامی را در شهرستان لنجان به مرحله اجرا خواهد رساند چراکه در حال حاضر تولیدات انجام شده در مکانی انجام می گیرد که از فضای لازم برخوردار نبوده و پاسخگویی نیاز دامداران شهرستان نیست و قطعا تحقق این مهم خدمت رسانی شایسته را به این قشر اثرگذار در تولید رقم خواهد زد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اضافه کرد:با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید ما نیز در حوزه های مختلف حسابرسی و ساماندهی تشکل ها،آموزش، مباحث صادرات، برندینگ، ساخت بارانداز و…ورود پیدا کرده ایم تا به این شعار جامه عمل بپوشانیم.
وی عنوان کرد: با همیاری مسئولان شهرستان بتوانیم گام های موثری را در افزایش راندمان تولید، دانش بنیان نمودن و همچنین اقتصادی کردن کشاورزی داشته باشیم که ثمره ان رونق اقتصادی و جهش تولید خواهد بود.
حاج عابدی در پایان از راه اندازی بارانداز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در استان خبر داد و اذعان داشت: اتحادیه شهرستان لنجان و ۲۴ شهرستان دیگر در آن بارانداز غرفه و پایگاه خواهند داشت که هر شهرستان بتواند محصولات تولید شده خود را در آنجا عرضه کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2256

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.