• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مدرس خیابانی: افزایش دو برابری صادرات فولاد مبارکه با وجود تحریم‌ها

  • کد خبر : 2280
  • 29 خرداد 1399 - 12:37
مدرس خیابانی: افزایش دو برابری صادرات فولاد مبارکه با وجود تحریم‌ها
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموعه فولاد مبارکه سال قبل یک و نیم میلیارد دلار صادرات داشته است که بخشی از صادرات آن از نظر کیفیت با رقبای خارجی رقابت می‌کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی فولاد مبارکه اصفهان، حسین مدرس خیابانی پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی اَبر پروژه نورد گرم ۲ در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه پروژه نورد گرم و در مدت ۹۰۰ روز آینده به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: مجموعه فولاد مبارکه اصفهان به لحاظ تولید و فناوری یک نهاد پرافتخار و پیشرو در کشور است که به حدود چهل کشور دنیا صادرات دارد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه علی رغم فشار تحریم‌ها میزان صادرات این واحد صنعتی دو برابر افزایش یافته است، افزود: مجموعه فولاد مبارکه سال قبل یک و نیم میلیارد دلار صادرات داشته است که بخشی از صادرات آن از نظر کیفیت با رقبای خارجی رقابت می‌کند.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: حضور ما در مجموعه فولاد مبارکه این پیام روشن را می‌رساند که کشور یک لحظه در مسیر توسعه متوقف نمی‌شود و مدار توسعه کشور با قدرت ادامه می‌یابد و امروز با افتخار این خبر را بیان کنیم که پروژه طرح نورد گرم ۲ به ظرفیت ۴.۲ میلیون تن کلنگ خورد و مدیران این مجموعه وعده دادند که کمتر از ۹۰۰ روز دیگر این طرح افتتاح شود و نتیجه این افتتاح قطع وابستگی به واردات ورق گرم به کشور است.
وی عنوان کرد: با افتتاح پروژه نورد گرم ۲ مجموعه نیازهای واحدهای خودروسازی و ماشین سازی و لوازم خانگی و لوله سازی و همه مجموعه‌های هدف برطرف می‌شود و کشور نیازی به واردات ورق گرم نخواهد داشت.
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: توصیه ما به این مجموعه این است که تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثر از توان تولید داخل بکا گیرند تا همان طور که در تولیدات صنعتی به خوداتکایی دست پیداکرده‌ایم در بخش فناوری و انتقال تکنولوژی نیز به خودکفایی این واحد برسیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2280

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.