• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

مدرس خیابانی:ثبت سفارش واردات ریل ممنوع شد

  • کد خبر : 2299
  • 29 خرداد 1399 - 18:06
مدرس خیابانی:ثبت سفارش واردات ریل ممنوع شد
سرپرست وزارت صمت از ممنوعیت ثبت سفارش برای واردات ریل خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن ، حسین مدرس خیابانی، کارخانه ذوب اهن را نماد فولاد کشور دانست و اظهار کرد: حفظ جایگاه کارخانه ذوب آهن در صنعت کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه شیوه تولید ذوب آهن اصفهان با سایر فولادسازان کشور متفاوت است، افزود: تفاوت شیوه تولید فولاد در کارخانه ذوب آهن باعث شده که این مجموعه از یارانه انرژی بی بهره باشد،اما به واسطه نوع تولید از معادن زغال سنگ کشور حمایت می کند برهمین اساس باید از این صنعت با روش های مختلف از جمله برداشتن محدودیت صادرات، حمایت کرد .
سرپرست وزارت صمت با اشاره به آمادگی کارخانه ذوب آهن اصفهان برای حرکت در مسیر جهش تولید، تصریح کرد: کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از آماده ترین واحدهای صنعتی کشور برای حرکت در مسیر تحقق جهش تولید به شمار می آید و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، نباید تولید این مجتمع عظیم صنعتی کمتر از ظرفیت تولیدش باشد.
وی ادامه داد: انتظار این است که تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فراتر برود .
مدرس خیابانی اضافه کرد:حل مشکلات این مجتمع برای دستیابی به تولید ۳ میلیون تن در سال جاری باید به صورت هفتگی دنبال شود و هیچ توجیهی برای عدم تامین سنگ آهن مورد نیاز این شرکت پذیرفتنی نیست.
سرپرست وزارت صمت با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش برای واردات ریل، اضافه کرد: تامین کامل سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان، رفع موانع جهش تولید این مجتمع، ممنوعیت صادرات سنگ آهن و همچنین ممنوعیت واردات محصولاتی که صنایع فولادی کشور قادر به تولید آن هستند به ویژه ریل، سه اقدام فوری است که باید به مرحله اجرا برسد برهمین اساس تصمیمات لازم برای اجرای آنها در این نشست اتخاذ شد.
وی عنوان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شد فولاد مبارکه اصفهان، یک میلیون تن گندله به ذوب آهن اصفهان تحویل خواهد داد که با محصولات این شرکت تهاتر می شود.
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: معادن کشور نیز باید سنگ آهن ذوب آهن اصفهان را تامین کنند و صنایع معدنی باید به اکتشاف توجه ویژه داشته باشند تا شرکت های فولادی در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2299

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.