• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

سرافراز: وحشت آمریکا و اروپا از رفع تحریم تسلیحاتی ایران

  • کد خبر : 2316
  • 06 تیر 1399 - 16:53
سرافراز: وحشت آمریکا و اروپا از رفع تحریم تسلیحاتی ایران
امام جمعه فولادشهر گفت: تیرماه؛ براى ایرانیان، ماه خاطرات تلخ و دردناكی است چراکه حوادثى از ترور، جنایت و كشتار توسط آمریكا و مزدورانش به وقوع پیوست که تاريخ و گذر زمان، اين جنايتها را به فراموشي نخواهد سپرد.

به گزارش نبض وطن، حجت السلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: تیرماه؛ براى ایرانیان، ماه خاطرات تلخ و دردناکی است چراکه حوادثى از ترور، جنایت و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش به وقوع پیوست که تاریخ و گذر زمان، این جنایتها را به فراموشی نخواهد سپرد.
وی افزود: این حوادث با درگیری مسلحانه منافقین با مردم و نیروهای انقلابی از ۳۰ خرداد سال ۶۰ وارد مرحله تازه ای شد و اولین حادثه، روز۶تیرماه ۱۳۶۰سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: معظم له در آن روز نماینده امام خمینی (ره) در شوراى عالى دفاع بودند که خداوند ایشان را برای حفظ و بقای انقلاب و نظام زنده نگه داشت.
وی ادامه داد: جنایت ۷ تیر، شهادت ۷۲تن از یاران انقلاب اسلامی و بویژه شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را در پی داشت، این فاجعه آن‌‌قدر بزرگ بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «به‌‌طور طبیعى باید منجر به شکست انقلاب اسلامى مى‌‌شد اما به برکت خون این شهدا، درست عکس آنچه تصور مى‌‌ شد اتفاق افتاد و بعد از این حادثه، ملت متحد شد و انقلاب در مسیر واقعى و صحیح خود قرار گرفت.»
سرافراز اضافه کرد: بمباران شیمیایى سردشت‌‌ در ۷ تیر۱۳۶۶، یکى از نقاط تاریک تاریخ است که حمایت مدعیان حقوق بشر از اقدامات تروریستى و انفعال نهادهاى بین‌‌المللى را در این زمینه به نمایش گذاشت.
وی عنوان کرد: ۱۱تیر شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب بوسیله نارنجک یکی از منافقین قَسیُّ القلب رقم خورد و ۱۲تیرماه نیز یادآور حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکاى جنایتکار به هواپیماى مسافرى ایرباس ایران در خلیج فارس و شهادت ۲۹۸ سرنشین بی گناه آن در (۱۳۶۷ ه.ش) که روز افشاى حقوق بشر آمریکایى‌‌ نامگذاری شده است.
امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: رژیم تروریست آمریکا مدتى بعد به فرماندهى ناوی که هواپیمای ایران را مورد هدف قرار داده بود مدال افتخار داد و او را تشویق کرد، این کار، یکى از بارزترین و آشکارترین شکل تضییع حقوق بشر در جهان بود که با سکوت دنیاى غرب و بسیارى از کشورهاى دنیا روبهرو شد.
وی یادآور شد: ۱۹ تیر مصادف با کودتای آمریکایی نوژه بود، جنایات آمریکا البته به این جنایت محدود نمىشود و سیاههاى از اقدامات ضدحقوق بشرى در این موضوع وجود دارد و روشنترین نمونه آن وضعیت کنونى آمریکا و مقابله رژیم تروریست آمریکا بر علیه سیاهپوستان است.
سرافراز افزود: دشمن از این راه ها به فکر براندازی نظام بود، این جنایت ها به دست همه کسانی که مدعی آزادی و حقوق بشر هستند انجام شد و روزشمار تاریخ ایران اسنادی است از هزاران سند که مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا می کند.
وی تصریح کرد:در همه این جنایتها یکطرف، آمریکای جنایتکار قرار دارد و در طرف دیگر دست خون آلود عناصر سازمان تروریستی منافقین به چشم میخورد و هر یک از این حوادث خونبار می توانست آسیبهای جدّی به نظام و کشور وارد کند.
امام جمعه فولادشهر گفت: اما با هوشیاری، بصیرت و آگاهی مردم، منافقین و آمریکاییها نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و نظام اسلامی همچنان قدرتمندانه در مواجهه با حوادث به راه خود ادامه میدهد.
وی ادامه داد: این حوادث قطعاً برای نسل جوان ما درس آموز است، که بدانند این انقلاب با خونبهای شهیدان گرانقدر از گردنه های سخت و دشوار عبور کرده و باز هم عبور خواهد کرد.
سرافراز اضافه کرد: یادآوری جنایات آمریکا و نقضهاى مکرر و علنى حقوق بشر توسط شیطان اکبر؛ فرصت مغتنمى است تا حافظه تاریخى نسلهاى سوم و چهارم و نسلهاى آینده بازسازى و باز آفرینى شود تا تاریخِ مظلومیتِ این ملت مقتدر دستخوش تحریف نگردد و جاى شهید و جلاد عوض نشود.
وی عنوان کرد: شورای حکام آژانس بینالمللی اتمی بر اساس گزارش مغرضانه رئیس آرژانتینی خود که از حامیان آمریکا و صهیونیسم است؛ به محکومیت ایران رأی داد و از ایران خواست به بازرسان آژانس اجازه بازرسی دو منطقه از مناطق جغرافیایی را بدهد.
امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: این مسئله در حالی است که در هشت سال گذشته از۳۳نقطه بازرسی شده و تمام گزارشها با نهایت همکاری ایران تهیه و به نفع ایران خاتمه یافته است.
وی اظهار کرد: اکنون این گزارش هدفدار و آلوده به مطامع شیطانی غرب دوباره به نقطه اول برگشته است، ازطرف دیگر سه کشور اروپایی(آلمان، انگلیس و فرانسه) نیز در پایان نشست برلین تلویحاً با آمریکا همراهی کرده و خواستار همکاری ایران شده و حتی برتمدید تحریم تسلیحاتی ایران اصرار کردهاند.
سرافراز افزود: این موضوع اگر چه در شورای حکام با اجماع همراه نبود و علاوه برچین و روسیه ( دو مخالف) ۷کشور دیگر مانند هند و پاکستان به آن رای ممتنع دادند، اما بهانهایست تا با طرح موضوعات واهی و جنجالی تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که اروپا و دیگر کشورها میدانند آمریکا بخاطر خروج از برجام نمیتواند با استفاده ازقطعنامه ۲۳۳۱ تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، به همین جهت میخواهد با بهانهجوییهای جدید و از دو مسیر آژانس و سه کشور اروپایی اهداف شوم خود را پیش ببرد.
امام جمعه فولادشهر با طرح این سوال که چرا آمریکا و اروپا اینقدر از رفع تحریم تسلیحاتی ایران نگرانند؟ گفت: از ۲۷مهرماه ۹۹ با شکستن تحریم تسلیحاتی؛ ایران وارد باشگاه تجارت تسلیحات خواهد شد و هم بستههای سلاح و تجهیزات راهبردی خود را تکمیل خواهد کرد و هم قادر به فروش تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر خواهد بود.
وی ادامه داد: این نگرانی دو دلیل عمده دارد نخست انکه ایران را به سمت اقتصاد بدون نفت و مقاومتی سوق داده و عرصههای جدیدی برای رونق اقتصادی ایران خواهدگشود و از سوی دیگر با رفع تحریم تسلیحاتی، ساختار تحریم های دیگر نیز فروریخته و تحریمهای ظالمانه، عملاً بی اثرخواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2316

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.