• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

باقریان: بی اعتمادی مردم به مسئولان تهدیدی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

  • کد خبر : 2320
  • 06 تیر 1399 - 14:00
باقریان: بی اعتمادی مردم به مسئولان تهدیدی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است
امام جمعه زرین شهر گفت: هر شخص در هر جایگاهی که قرار باشد با رفتار، گفتار و عمل خود باعث بی اعتمادی مردم به نظام و کشور شود به معنای واقعی خائن بوده و باید به طور جدی با وی برخورد شود.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: اقدامات خوب و شایسته قوه قضائیه در برخورد با فساد بدون توجه به جایگاه و جناح افراد باعث افزایش اعتماد عمومی به نظام شده است.
وی ایجاد بی اعتمادی در جامعه را خیانت نابخشودنی دانست و افزود: هر شخص در هر جایگاهی که قرار باشد با رفتار، گفتار و عمل خود باعث بی اعتمادی مردم به نظام و کشور شود به معنای واقعی خائن بوده و باید به طور جدی با وی برخورد شود اما در مقابل اینگونه افراد، اشخاصی که در جایگاه های مختلف باعث افزایش اعتماد عمومی مردم شوند خادم مردم و نظام هستند و باید قدردان تلاش انان بود.
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: اگر بی اعتمادی به نظام و کشور در جامعه ایجاد شود، نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر سوال خواهد رفت از این رو باید گفت دولت ،جناح‌های مختلف و همه مسدولان باید به این نکته توجه داشته باشند که همه ما سوار بر یک کشتی بزرگ هستیم از این رو نباید اجازه دهیم مسیر حرکت این کشتی با مشکل مواجه شود.
وی ادامه داد: عدم مقابله و برخورد صحیح با فساد یکی از مصادیق ایجاد بی اعتمادی در جامعه است که به همت رییس قوه قضائیه و با رویه خوبی که در پیش گرفتند نشان دادند در مقابله با فساد با کسی رو دربایستی نداشته و در مبارزه با فساد اهتمام جدی و قوی دارد و امیدواریم در مسیر مبارزه با فساد با همراهی سایر نهادها موفق عمل کنند.
باقریان اضافه کرد: براساس روایات و آیات مختلف دین اسلام توجه به قانون و اجرای صحیح آن ارزش و جایگاه بالای دارد برهمین اساس پیامبر اکرم(ص) می فرماید: اجرای یک قانون در زمین مؤثر تر از ۴۰ سال عبادت است و در جای دیگر می فرماید اجرای یکی از حدود و قوانین الهی در زمین پر برکت از ۴۰ روز بارش باران بوده از این رو همه باید برای تحقق واجرای حدود و قوانین الهی در جامعه تلاش کنند .
وی با اشاره به ضرورت احیا و توجه به قوانین الهی گفت: آموزش حدود و قوانین الهی باید از کودکی به فرزندان ما آموزش داده شود و چنانچهدر مهد کودک های فقط آیه آخر سوره بقره که از آن ۱۸ حکم فقهی استباط می شود را آموزش دهیم و این روند در سایر مقاطع تحصیلی نیز آموزش داده شود ،بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.
امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: ما در آموزش و آشنایی عمومی با حقوق و حدود کوتاهی کرده ایم و باید این غفلت را با کار جهادی آموزش جبران کنیم و از کودکی سطح علمی و اطلاعات حقوقی جامعه را افزایش دهیم تا از تشکیل پرونده ها در محاکم جلوگیری کنیم .
وی تیر ماه را اوج روسیاهی دشمننان ایران اسلامی دانست و بیان کرد: تیر ماه اوج دشمنی دشمنان ایران اسلامی به شمار می آید و ترور شهید بهشتی مظلوم تا سایر به خاک خون کشیدن انسانهای بی گناه و مظلوم تنها نمونه های از دشمنی و خباثت دشمنانان است .
باقریان خاطرنشان کرد: تاریخ ایران اسلامی در تیر ماه نشان می دهد که دشمن قابل اعتماد نبوده چرا که آنها برای رسیده به اهداف شوم خود از هیچ اقدام ظالمانه کوتاهی نمی کنند و اقدامات بی شرمانه دشمنان نتیجه ی جز روسیاهی برای آنها نداشته است.
وی یادآور شد: حقوق بشر غربی و اورپایی که آمریکا و کشورهای مدعی دمکراسی دنبال می کنند جز دروغ چیزی نیست ، اسلام بین سیاه ، سفید ، غنی ، فقیر ، شرقی و غربی ، عرب و عجم هیچ فرقی نگذاشته و قانون در مورد تمام آنها یکسان است این یعنی دمکراسی سالم اما در مقابل دمکراسی که غرب با استفاده از رسانه های خود در دنیا ایجاد کرده جز دروغ و وحشی گری چیزی نیست .
امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه دنیا در شرایط کرونایی به وضوح وحشی بودن دمکراسی غربی را مشاهده کرد، متذکر شد: در کشورهای مدعی دمکراسی، شیوع کرونا نشان داد که انسانیت معنایی ندارد ، آنها خانه سالمندان ، بازنشسته ها ، بیماران و معلولان را به حال خود رها کردند و فقط به فکر جوانها و نژادهای مورد نظر خود بودندو همه این رفتارها تنها نمونه ای از دمکراسی غربی است چراکه دمکراسی و حقوق بشر غربی مبتنی بر سلیقه های سردمداران حکومت ها است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.