• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سیروس گرجستانی درگذشت

  • کد خبر : 2344
  • 12 تیر 1399 - 11:59
سیروس گرجستانی درگذشت
سیروس گرجستانی بازیگر سریال‌هایی چون شهریار، متهم گریخت و شاهگوش امروز (۱۲ تیرماه) بر اثر سکته قلبی فوت کرد.

به گزارش نبض وطن، علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی سال ۱۳۲۵ در بندرانزلی متولد شد. آغاز سال‌های دبستان او همزمان بود با مهاجرت خانواده‌اش به تهران، گرجستانی کودکی را در ناصر خسرو گذراند و در تهران رشد کرد. اما همیشه دلش هوای شمال داشت و حتی گفته بود اگر بازیگر نبودن قطعاً در شمال زندگی می‌کردم.
او کار خود را از تئاتر آغاز کرد و سپس به تهران آمد تا تجربه‌ای جدید در عرصه سینما و تلویزیون به دست آورد. گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۶ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد. آغاز فعالیت‌های سینمایی او با فیلم “فریاد مجاهد” در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد، او در این فیلم به عنوان بازیگر ایفا نقش کرد.
سیروس گرجستانی ۲۵ ساله بود که به سال ۱۳۴۸ وارد اداره تئاتر شد و سپس نخستین تئاترش را در (سنگلج) بازی کرد. در آن زمان هنرمندان بزرگی چون عزت‌الله انتظامی و محمدعلی کشاورز نیز در این اداره رفت و آمد داشتند و بارها گرجستانی از خاطرات مشترکشان با هم گفته بود.
سیروس گرجستانی از شب پیش (۱۱ تیرماه) به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهید لواسانی تهران بستری شد و صبح امروز به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2344

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.