• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حماسه حضور در تشییع شهید اسماعیلی چراغی

  • کد خبر : 23484
  • 29 آبان 1401 - 20:42
حماسه حضور در تشییع شهید اسماعیلی چراغی
مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید مدافع امنیت سرهنگ اسماعیل چراغی در زرین شهر با حضور پرشور مردم شهید پرور شهرستان لنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، بعد از ظهر امروز مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید مدافع امنیت سرهنگ اسماعیل چراغی در زرین شهر، جمعیت زیادی را به میدان انقلاب کشیده تا با این شهید والا مقام وداع کنند. صدای صدای سنج و دمام و طبل زنی و نواها و ترانه‌های عاشورایی از گوشه و کنار شهر به گوش می‌رسد و لحظه به لحظه تراکم جمعیت از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد بیشتر و بیشتر می‌شود. پرچم‌هایی که بر روی هر کدام از آنها عباراتی متفاوت نقش بسته به اهتزاز درآمده و در میان آنها پرچم جمهوری اسلامی ایران خودنمایی می‌کند.
خودروهای مخصوص حمل پیکر شهید به میدان انقلاب نزدیک و نزدیکتر می‌شود و سیل جمعیت همراه با این ماشین حرکت می‌کند و به سمت میدان انقلاب می‌رود. تشییع‌کنندگان تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید چراغی را در دست داشتند و دوشادوش یکدیگر قدم بر می‌داشتند و خواستار خون شهیدشان بودند.
مهدی ایزدی یکی از جوانان حاضر در این مراسم معنوی که قطرات اشک از گوشه چشمانش روان است، می‌گوید: تشییعی که با اشک خانواده شهدای امنیت خصوصاً کودک شهید والامقام شاهچراغی همراه است قطعاً خونخواهی مردم ایران و حماسه‌ای دیگر را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران قدردان ایثار و رشادت شهدای مدافع امنیت هستند، تصریح کرد: شهدای امنیت با روحیه پهلوانی و حرکت در مسیر شهدا همواره پرانگیزه در میدان عمل حضور داشتند تا به کشور، نظام و مردم خدمت کنند و شهید اسماعیل چراغی نیز “جهاد در راه خدا” را انتخاب کرد و در این مسیر نیز جان خود را فدا کرد تا دشمن نتواند به هدف شوم خود دست پیدا کند.
غلامرضا معظم نیز با بیان اینکه شهدای امنیت برای حفظ عزت و استقلال ایران اسلامی و عظمت ایران و ایرانی به شهادت رسیده‌اند، گفت: مردم استان اصفهان و شهرستان لنجان با حضور حماسی خود در بدرقه شهدای امنیت خود نشان دادند شهادت مایه افزایش همدلی بین مردم ایران اسلامی است و با این حضور بار دیگر پیام نفرت از دسیسه‌ها و توطئه دشمنان و لزوم برخورد قاطع با آشوبگران و اغتشاشگران را مخابره کردند.
وی شهدای امنیت را مایه افتخار ملت ایران دانست و افزود: شهید امنیت اسماعیل چراغی با الگوپذیری از سردار عاشورایی شهید حسین قجه‌ای جان خود را برای حفظ امنیت و آسایش مردم فدا کرد تا ما با صلابت در آسایش و امنیت زندگی کنیم و بر همین اساس باید همچون گذشته پاسدار فرهنگ والای ایثار و شهادت باشیم.
در میان هیاهو پیر مردی با کمری خمیده و چشمانی مملو از اشک زیر لب با خود زمزمه می‌کرد: “در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن، من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود”
صادق صادق زاده دیگر جوان لنجانی گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند: شهادت مایه همدلی، و همچون نخ تسبیحی است که مجموعه‌ای از قومیت‌ها و زبان‌های مختلف را در میهن به هم پیوند زده و در هر شهر نام شهیدانی برجسته است و امروز شاهد هستیم که چگونه شهادت سرهنگ اسماعیل چراغی سبب نمایش وحدت قومیت‌های مختلف در لنجان شد.

وی با بیان اینکه شهدای امنیت در این روزهای پرتنش جان خود را تقدیم حفظ امنیت ایران اسلامی و آرامش و آسایش ملت ایران کردند، ادامه داد: شهید امنیت اسماعیل چراغی نه تنها مایه مباهات استان اصفهان بلکه موجب افتخار و سرافرازی ملت ایران است چراکه که با نثار جان خود برای ملت ایران امنیت آفرینی کرد و با دیگر سبزپوشان نیروی انتظامی و بسیجیان همیشه در صحنه مانع از آن شدند تا دشمنان بتوانند به این خاک مقدس تعدی کرده و نقشه‌های شوم خود را اجرایی کنند.


زهرا بیگی گفت: مردم ایران در روزهای گذشته با به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع و نیروهای بسیج و نیروی انتظامی جنس دشمنی مستکبران را از نزدیک لمس کردند و نگرش داعشی گونه‌ای را که شنیده بودند، در اصفهان و با به گلوله بستن شهدای مدافع امنیت دیدند.
وی با بیان اینکه همواره حضور هوشمندانه و معنادار مردم در بزنگاه‌های حساس، نقشه‌های شوم معاندان را نقش بر آب کرده است، اظهار کرد: شهدای امنیتی که طی دو ماه گذشته به دست کوردلان گرگ صفت به شهادت رسیدند، نام خود را در تاریخ ایران اسلامی جاودانه کردند و حضور پرشور مردم در تشییع پیکر پاک این عزیزان نشان داد که ملت بصیر ایران همواره هشیار بوده و اجازه نخواهند داد امنیت ملی خدشه‌دار شود.

عبدالرضا محبی با بیان اینکه شهدا «عند ربهم یرزقون» اند و شهدای مدافع امنیت از عزیزترین شهدا هستند، گفت: متأسفانه این روزها شاهد هستیم که برخی افراد فریب خورده علیرغم دشمنی‌های مستکبران جهان همچنان چشم به خارج از مرزها دوخته‌اند و منتظرند روزنه‌ای برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند و در این میان یکی از ترفندهای دشمن برای اجرای نقشه‌های شوم خود به کار گیری افراد خودفروخته است. به‌گونه‌ای که این افراد با اقدامات تروریستی دست به شهادت مردم بی دفاع و نیروهای نظامی که برای حفظ امنیت مشغول فعالیت هستند می‌زنند.
این شهروند لنجانی متذکر شد: افراد خود فروخته و مستکبران جهان این نکته را هیچگاه فراموش نکنند، ملتی که بر پایه شجاعت و شهامت بنا شده است هرگز از دشمنان و توطئه‌های آنان ابایی ندارد و با کوچک‌ترین اشاره رهبر معظم انقلاب لبیک گوی ایشان بوده و در میدان عمل حضور خواهند یافت و طومار فتنه‌گران را در هم خواهند پیچید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=23484
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.