• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

صنایع بزرگ فعال در زرین شهر قوانین شهرداری را رعایت کنند

  • کد خبر : 2368
  • 15 تیر 1399 - 7:00
صنایع بزرگ فعال در زرین شهر قوانین شهرداری را رعایت کنند
شهردار زرین شهر گفت: قسمت زیادی از کارخانه ذوب اهن در حریم زرین شهر واقع بوده و مسائل زیست محیطی و ... آن مترتب شهر و شهرداری زرین شهر از طرفی کارخانه فولاد سبا یکی از صنایع آلاینده به شمار می آید که کارخانه فولاد مبارکه بر حوزه درآمدزایی آن در تولید نگاه ویژه‌ای دارد اما متاسفانه هیچگونه همراهی با مدیریت شهری ندارند.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در آیین آغاز هفته شهرداری‌ها در گلزاری شهدای زرین شهر اظهار کرد:شهرداری به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی که قدمتی کهن دارد همواره در ایجاد نشاط و شادابی شهروندان ایفای نقش کرده و به عنوان نهادی عمومی همواره در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.
وی با اشاره به نقش حیاتی شهرداری ها در پویایی شهر و احیاء کالبد و منظر شهری، افزود: آسایش، آرامش و امنیت شهروندان در گرو فعالیت شبانه روزی شهرداری ها بوده چراکه امروزه مدیریت شهری در حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر شهری، مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و…نقش آفرینی می کند.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: نقش شهرداری‌ها در فرایند مدیریت بحران نیز بسیار کلیدی است به‌گونه‌ای که در همه بحران های کشور حضوری جهادی داشته و دارند و گواه آن پیش قدم شدن شهرداری‌های شهرهای ایران در کمک به سیلزدگان استان و آسیب دیدگان این بحران در سال گذشته در استان‌های مختلف کشور است.
وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا نیز شهرداری‌ها در کنار کادر درمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفتند و کارگران خدوم این نهاد عمومی با به خطر انداختن سلامتی خود به ضدعفونی و گندزدایی شهر و معابر عمومی پرداختند تا کمترین آسیب‌ها به شهر و شهروندان وارد شود و خوشبختانه شهرداری‌ها نیز در این حوزه کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشتند.
محمدی با بیان اینکه عملکرد شهرداری زرین شهر در سه سال گذشته از عمر دوره پنجم به خوبی نشان می دهد که فعالیت مدیریت شهری از کجا آغاز و امروز درچه جایگاهی قرار داریم، گفت: براساس اسناد و مدارک موجود می توان گفت تحقق صد درصدی بودجه شهرداری زرین شهر در دوره پنجم و افزایش ۱۵درصد تحقق بودجه یکی از اقدامات ارزشمندی است که در این دوره به وقوع پیوست از طرفی افزایش مشارکت ۲۸ درصدی شهروندان به بیش از ۶۰ درصد از جمله دستاوردهایی بوده که نوید آن را می دهد که روزهای درخشانی در انتظار خطه طلایی ایران است.
وی اضافه کرد: پرداخت بدهی شهرداری زرین شهر یکی از دغدغه‌های اصلی بود چراکه مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم با بیش از ۴۰ میلیارد تومان بدهی جاری و عمرانی آغاز شد که امروز ۵۰ درصد بدهی ها پرداخت شده و در تلاش هستیم تا پایان دوره پنجم بتوانیم این بدهی را به عددی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان کاهش دهیم.
شهردار زرین شهر عنوان کرد: البته بدهی شهرداری‌ ها به دلیل زنده بودن فعالیت های شهری هیچگاه به صفر نخواهد رسید اما تلاش شده است تا بدهی شهرداری زرین شهر با درآمد این نهاد به تناسب نسبی برسد تا بتوانیم پروژه‌های شهری را نیز در زمان پیش بینی شده به بهره‌برداری برسانیم.
وی اظهار کرد: افتتاح ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در ماه گذشته، تجهیز ناگاون موتوری و لجستیک شهرداری، کسب تندیس شهر سبز در سال ۹۸، کسب رتبه بهترین ستاد نوروزی استان در سال های ۹۷ و ۹۸ و همچنین کسب رتبه شهرداری برتر استان اصفهان در کنار شهرداری اصفهان و خمینی شهر از جمله افتخاراتی است که توسط مدیریت شهری زرین شهر به دست آمده البته موفقیت‌های حاضر حاصل تلاش جهادی پرسنل و تلاش و خرد جمعی معاونین شهرداری بوده که فرایند تحقق آن نیز از صحن شورای شهر و مصوبات این نهاد مردمی می گذرد.
محمدی متذکر شد: توانایی‌هایی در شهرداری زرین شهر وجود دارد که قطعا با اتخاذ تصمیمات کارشناسی در سالی که مزین به شعار جهش تولید است می تواند مورد استفاده قرار گرفته و به سمت رونق اقتصادی شهری و اتمام پروژه های نیمه تمام باقی مانده شهرداری حرکت کرد.
وی یادآور شد: همراهی دستگاه‌های اجرایی و دولتی با مدیریت شهری یکی از مباحثی است که می تواند در حل مشکلات شهری و ارائه خدمات شایسته به شهروندان تاثیرگذار باشد و نباید فراموش کرد تحریم های ظالمانه، شیوع ویروس کرونا و … سبب شده تا دولت با بیشترین مشکلات اقتصادی مواجه شود و این مسئله باعث شده است در اتمام پروژه های عمرانی با چالش های جدی مواجه شود.
شهردار زرین شهر گفت: همراهی مدیران و دستگاه های اجرایی با شهرداری زرین شهر می تواند به شهرداری کمک کند تا این نهاد مردمی که با دریافت عوارض مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به شهروندان بوده به فعالیت خود در حد مطلوب ادامه دهد از این رو انتظار می رود دستگاه های مختلف درخصوص پرداخت بدهی های خود به شهرداری و همچنین رعایت قوانین شهرسازی توجهی ویژه داشته باشند.
وی با انتقاد از صنایع بزرگ فعال در شهرستان لنجان، تصریح کرد: قسمت زیادی از کارخانه ذوب اهن در حریم زرین شهر واقع بوده و مسائل زیست محیطی و … آن مترتب شهر و شهرداری زرین شهر از طرفی کارخانه فولاد سبا یکی از صنایع آلاینده به شمار می آید که کارخانه فولاد مبارکه بر حوزه درآمدزایی آن در تولید نگاه ویژه‌ای دارد اما متاسفانه هیچگونه همراهی با مدیریت شهری ندارند.
محمدی اضافه کرد: مدیریت شهری نیز انتظار غیرمعقولی از فولادسبا و ذوب اهن نداشته و ندارد بلکه انتظار داریم این صنایع به رعایت قوانین و مقررات شهرداری توجه داشته باشند و قوانین شهرداری را در اجرای پروژه های خود نادیده نگیرند چراکه ما خود را موظف به احقاق حقوق شهر و شهرداری می دانیم البته این مسئله جدای از وظایف اجتماعی است که بر عهده این صنایع وجود دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2368
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.