• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در لنجان

  • کد خبر : 2389
  • 24 تیر 1399 - 14:39
ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در لنجان
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: به حداقل رساندن تولید زباله در مبدا، تفکیک زباله در مبدا و همچنین بازیافت و بازیابی مواد و انرژی و در نهایت دفن پسماند از جمله مباحثی است که باید در تدوین برنامه‌های مدیران شهری و شرکت بازیافت شهرستان لنجان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نبض وطن، احمد احمدیان در حاشیه بازدید از سایت شرکت بازیافت شهرستان لنجان در نشست با مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: مدیریت پسماند امروزه به یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت شهری به واسطه توسعه شهرنشینی مبدل شده به‌گونه‌ای اگر حتی یک روز زباله‌های شهر جمع‌آوری نشود فضای متعفن و نازیبا شهر را فرا گرفته و قطعا سلامت شهروندان به خطر می‌افتد.
وی افزود: با توجه به اهمیت بازیافت زباله در حفاظت از محیط زیست، کاهش هزینه‌های تولید و همچنین حفظ سلامت مردم انتظار می رود مدیریت اصولی پسماندهای شهری در شهرستان لنجان به خوبی انجام گیرد که خوشبختانه براساس گزارشات ارائه شده رضایتمندی قابل قبولی در این حوزه وجود دارد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: باید به این نکته نیز توجه داشت که در دنیای امروز مدیریت پسماند فراتر از جمع‌آوری و امحای زباله‌ها است، به شکلی که مدیریت پسماند شکلی تکنولوژیک به خود گرفته تا در چرخه مدیریت پسماند نه تنها محیط زیست به خطر نیفتد بلکه صرفه جویی در هزینه، انرژی و منابع طبیع در این چرخه به مرحله اجرا برسد.
وی با بیان اینکه تفکیک و بازیافت پسماندهای شهری نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارد، ادامه داد: آگاه سازی شهروندان در خصوص آسیب‌ها و خطرات زیست محیطی ناشی از مشارکت نکردن آنها در مدیریت درست، تولید و بازیافت پسماندهای شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
احمدیان اضافه کرد: به حداقل رساندن تولید زباله در مبدا، تفکیک زباله در مبدا و همچنین بازیافت و بازیابی مواد و انرژی و در نهایت دفن پسماند از جمله مباحثی است که باید در تدوین برنامه‌های مدیران شهری و شرکت بازیافت شهرستان لنجان مورد توجه قرار گیرد تا در سیاست‌گذاری‌ها در خصوص تغییر سبک زندگی شهروندان در حوزه تولید پسماند موفق عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه توسعه فرهنگ بازیافت به عنوان یکی از ضروریات شهرنشینی مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا و بازیافت نیازمد انجام اقدامات گسترده‌ای است و یکی از راهکارهایی که می تواند در این حوزه کارساز باشد زمینه‌سازی حضور دانش اموزان و مشاهده روند تفکیک و بازیافت زباله‌های تولید شده توسط خانواده‌ها است که قطعا سبب افزایش همراهی‌ نسل جوان در خصوص کاهش تولید زباله خواهد شد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: نوسازی ماشین‌آلات کارگاهی و همچنین اضافه کردن سرند جدید با طول ۹.۵ متر، اصلاح محل فعالیت کارگران و پرداختن به مسائل ایمنی در سایت شرکت بازیافت شهرستان لنجان از جمله اقدامات خوبی است که طی مدت گذشته انجام گرفته و امیدواریم با افتتاح آن ثمرات زیادی به دست آید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2389
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.