• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد

  • کد خبر : 24062
  • 14 آذر 1401 - 9:58
جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد
وزیر اقتصاد گفت: جرایم تمام وسایل نقلیه موتوری در گذشته تا پایان این ماه بخشیده شده است و اگر مردم تا سی‌ام آذرماه مراجعه کنند، بدون پرداخت جریمه‌ می‌توانند از بیمه شخص ثالث استفاده کنند.

به گزارش نبض وطن و به نقل از صداوسیما، سیداحسان خاندوزی اظهار کرد: سیزدهم آذرماه روز ملی بیمه بود و همه مدیران صنعت بیمه کشور برای هماهنگی برنامه صنعت یک‌سال آتی بیمه کشور گرد هم آمده بودند.

وی در ادامه با اعلام اینکه همه جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شده است، اضافه کرد: امروز با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی برای بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث موافقت شد و این امکان به صاحبان همه وسایل نقلیه موتوری برای استفاده از این بخشودگی تا پایان آذرماه داده شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: طبق ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث، اساساً این قانون یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه است که اگر صاحبان وسایل نقلیه وسیله خود را مدتی بیمه نکنند، مشمول جریمه می‌شوند و بخشودگی این جریمه‌ها سبب ترغیب صاحبان وسایل نقلیه می‌شود که به بهانه جریمه‌ها بیمه وسایل خود را به تأخیر نیندازند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: با بخشودگی تمام جریمه‌های وسایل نقلیه موتوری در گذشته نیز موافقت شده است، بنابراین صاحبان وسایل نقلیه دو هفته فرصت دارند از این بخشودگی استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این بخشودگی شامل همه وسایل موتوری ازجمله ماشین‌آلات کشاورزی نیز می‌شود، افزود: درباره موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی از اواسط آبان‌ماه این امکان فراهم شده بود تا از این فرصت استفاده کنند، اما چون اکثر مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، به همه وسایل نقلیه موتوری زمینی تا پایان آذر تسری داده شد.

وزیر اقتصاد گفت: برای اینکه مردم بتوانند تا پایان آذرماه از بیمه شخص ثالث استفاده کنند با مراجعه به مراکز بیمه کسی از این بابت که در گذشته بیمه شخص ثالث نداشته‌اند، بازخواست نمی‌کند و تاکید می‌کنم که همه جرایم در گذشته تا پایان این ماه بخشیده شده و اگر مردم تا سی‌ام آذر به این مراکز مراجعه کنند، بدون پرداخت هیچ جریمه‌ای می‌توانند از بیمه شخص ثالث استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.