• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
نخست‌وزیر عراق:

مسئولان ارشد باید پاسخگوی فساد خود باشند

  • کد خبر : 24144
  • 15 آذر 1401 - 18:57
مسئولان ارشد باید پاسخگوی فساد خود باشند
نخست‌وزیر عراق گفت: برکناری مقامات ارشد به‌دلیل فساد در دوران مسئولیت کافی نیست و آنها باید محاکمه شوند.

به گزارش نبض وطن به نقل از مهر، محمدشیاع السودانی اظهار کرد: برکناری مقامات ارشد به‌علت فساد در دوران مسئولیت کافی نیست و آنها باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و دولت وقت خود را برای محاکمه مفسدان خرد تلف نمی‌کند. البته این به معنای رها کردن موضوع نیست و روندهای قانونی آنها مسیر خود را طی می‌کند.

وی افزود: باید درمقابل مقامات ارشد مفسد موضع ویژه‌ای اتخاذ کنیم. زیرا آنها مسئول هستند، اختیارات گسترده‌ای دارند و از سوی دولت مجاز به تصمیم‌گیری بوده‌اند. این مقامات باید پاسخگوی اقدامات خود باشند، نه اینکه فقط از سمت خود برکنار شوند.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: هدف از مبارزه با فساد زندانی کردن مفسد نیست، بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه مانع از وقوع فساد شد و فرهنگ شفافیت، پاک‌دستی و حفظ اموال عمومی را رواج داد.

السودانی ادامه داد: نخستین معیار دولت در تعامل با دولت‌های دیگر، میزان همکاری آنها با تسلیم محکومان به فساد به بغداد و استرداد اموال مربوط به اختلاس است.

نخست‌وزیر عراق پیش از این نیز تاکید کرده بود که در محاکمه افراد فاسد هیچ خط قرمزی وجود ندارد و نفوذ سیاسی طرف‌ها و گروه‌های مختلف، هیچ تاثیری در این مبارزه ندارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.