• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تقویم فرهنگی گردشگری لنجان، فرصتی بی‌نظیر برای برندسازی رویدادها

  • کد خبر : 2420
  • 19 مرداد 1399 - 11:24
تقویم فرهنگی گردشگری لنجان، فرصتی بی‌نظیر برای برندسازی رویدادها
مسئول تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان گفت:تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان زمینه برگزاری فستیوال های فرهنگی و برندسازی رویدادها را هموار می‌ سازد.

به گزارش نبض وطن، میلاد موذنی در نشست با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان از نظر وجود آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و انسانی جزو شهرستان های غنی استان اصفهان به شمار می‌ آید، و از شهرستان های شناخته شده در کشور است، اما لزوم فراهم کردن بسترهای مناسب برای معرفی هرچه بیشتر این شهرستان خوش نام نیز در حوزه فرهنگی گردشگری از اهمیت زیادی برخورارد است.
وی افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی نه تنها سبب رونق اقتصادی بلکه موجب ایجاد سرزندگی، نشاط، پویایی و رونق در یک محور فرهنگی می‌شود، اما برگزاری این رویدادهای فرهنگی نیازمند برنامه ریزی و بسترسازی است.
مسئول تهیه و تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: متاسفانه رویدادهای فرهنگی در بسیاری از مواقع به صورت مقطعی برگزار می‌شود در حالی که برنامه ریزی برای برگزاری این رویدادها باید در طول سال و با توجه به ویژگیها و مناسبت‌های مختلف انجام شود.
وی ادامه داد: تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان در راستای هویت بخشی شهری و روستایی و همچنین رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، گردشگری، ورزشی و… در حال تدوین است و فاز نخست این تقویم آماده رونمایی است.
موذنی بیان کرد: ما در مسیر تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان تلاش کردیم با مروری بر تاریخ درخشان این شهرستان و گنجینه پربار و ارزشمند آداب و سنن،اماکن کهن ثبت شده، مشاهیر و نام آوران،صنعتگران و دلیرمردان، شاعران و ادبیان، ورزشکاران و…. این دیار تقویم را با در نظر گرفتن برخی شاخص‌های مورد نظر دستگاه های متولی تهیه و تدوین کنیم.
وی یادآور شد: برای احصاء اطلاعات اولیه برای تدوین این تقویم جلسات مختلفی با نویسندگان کتاب های تاریخی شهرستان، اساتید و فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر، پیشکسوتان و بزرگان اقوام و… برگزار شد و این روند همچنان ادامه دارد تا بتوانیم اطلاعات بیشتری کسب و در تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان بگنجانیم.
مسئول تهیه و تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع درخواست برگزاری نشستی با اعضاء شورای فرهنگی عمومی شهرستان لنجان نیز ارائه شده تا پس از تصویب اطلاعات ثبت شده در تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان زمینه رونمایی از این تقویم فراهم شود.
موذنی عنوان کرد: شهروندان، پیشکسوتان، نخبگان و صاحب‌نظران می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز و همچنین پیشنهادات خود ما را در ثبت رویدادهای مختلف در تقویم یاری کنند تا بتوانیم با ثبت وقایع و رخدادهایی نظیر جشن‌های فرهنگی، یادمان‌ها و رویدادهای فرهنگی گردشگری در تقویم از این طریق فرهنگ و هنر این دیار را بهتر و شایسته‌تر معرفی کنیم چراکه بعضی ازاین رویدادها دامنه نفوذشان در سطح محلی است و می توان با برگزاری فستیوال های فرهنگی و برندسازی رویدادها از این فرصت برای برندسازی بهره برد.
وی با بیان اینکه آئین‌های کهن همچون شاهلوراجاری، کاشت و برداشت برنج و… ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد گفت: برندسازی رویدادهایی که برخاسته از فرهنگ،رسوم و باورهای مردم منطقه است می تواند به برگزارکنندگان کمک ‌کند، فرآیند به یادآوری را مدیریت کرده و با برگزاری مراسم های مختلف از فرصت به وجود آمده در مسیربرندسازی، فرهنگسازی، آشنایی نسل جدید با مشاهیر، چهره های ماندگار، داشته های فرهنگی_گردشگری و … بهره لازم را ببرند.
مسئول تهیه و تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان برند و برندسازی را حلقه مفقوده توسعه گردشگری در شهرستان لنجان دانست و خاطرنشان کرد: تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان کمک می‌کند مسئولان، سازمان های مردم نهاد و… مجال کافی برای معرفی درست ریشه‌های تاریخی و فرهنگی داشته باشند تا در حوزه برندسازی رویدادها برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2420
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.