• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

افزایش چشمگیر تجارت ایران و اوراسیا با توافقنامه تجارت آزاد

  • کد خبر : 24249
  • 17 آذر 1401 - 11:34
افزایش چشمگیر تجارت ایران و اوراسیا با توافقنامه تجارت آزاد
سرپرست گروه مذاکره‌کننده اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران گفت: با امضای توافقنامه تجارت آزاد تا حد زیادی از تعرفه‌های گمرکی دو طرف برای تجارت با یکدیگر حذف می‌شود و شاهد افزایش چشمگیر تجارت خواهیم بود.

به گزارش نبض وطن به نقل از صداوسیما، «آنتون تستینوفسکی» با اشاره به دو برابر شدن میزان تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا طی سه سال اخیر اظهار کرد: هنوز از نظر تنوع مبادلات ضعف جدی وجود دارد.

وی که با گروهی از اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای دور نهایی مذاکرات تجارت آزاد ایران و این اتحادیه به تهران سفر کرده است، افزود: با امضای این توافقنامه تا حد زیادی از تعرفه‌های گمرکی دو طرف برای تجارت با یکدیگر حذف می‌شود و شاهد افزایش چشمگیر تجارت خواهیم بود.

سرپرست گروه مذاکره کننده اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران تصریح کرد: مایلیم مبادلات ما در کنار محصولات کشاورزی که بخش عمده تجارت دو طرف است، تنوع بیشتری پیدا کند و توافق نامه جدید به افزایش تجارت محصولات صنعتی منجر شود.

تستینوفسکی با تحسین اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در ایجاد تعامل گسترده با جوامع تجاری گفت: اطمینان داریم سوالاتی که در دستور کار اجلاس جدید قرار داده‌ام در کنار مسائلی، چون همکاری‌های اقتصادی، مسائل آماری و البته انتقال پول، ملزومات بهره‌مندی همه کارآفرینان را از سود واقعی اقداماتی که انجام می‌دهیم فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.