• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

محمدی: تنوع اقوام در شهرستان لنجان یک فرصت تلقی می‌شود

  • کد خبر : 24465
  • 24 آذر 1401 - 22:23
محمدی: تنوع اقوام در شهرستان لنجان یک فرصت تلقی می‌شود
فرماندار شهرستان لنجان گفت: تنوع اقوام در شهرستان لنجان یک فرصت تلقی می‌شود از این رو باید با همدلی، هم افزایی، همفکری و همکاری این فرصت را به نقطه قدرت برای کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی شامگاه -پنج شنبه بیست و چهارم آذر ماه- در یادواره شهید علی مردان خان، نقش قومیت‌ها در کسب موفقیت‌های مختلف در طول تاریخ میهن اسلامی را انکارناپذیر دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس بسیج عمومی، حضور اقشار مختلف مردم و مشارکت همه اقوام و مذاهب برای دفاع از ارزش‌های دینی و تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

وی افزود: وحدت اقوام مختلف ایران در صحنه‌های مختلف خصوصاً اتفاقات تاریخ ساز ایران اسلامی تابلویی زیبا از اتحاد را در جلوی چشمان جهانیان به نمایش گذاشت و این مهم حیرت ملت‌های مختلف را برانگیخت به‌گونه‌ای که جهان در مقابل این اتحاد، سر تعظیم فرود آورد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه سیاست‌ها و اقدامات رضاشاه خون علی مردان خان و بسیاری از مردان ایل بختیاری را به جوش آورده بود، تصریح کرد: بر اساس اسناد تاریخی علیمردان خان با همراهی بزرگان قوم بختیاری، برای جلوگیری از انحراف مشروطه از مسیر واقعی و همچنین مبارزه با دیکتاتوری و جلوگیری از طرح استانی شدن که با هدف چند تکه کردن سرزمین بختیاری و خلع سلاح عشایر مدافع مرزهای ایران طراحی شده بود مبارزه کردند.

وی علی مردان خان بختیاری را نماد استکبارستیزی دانست و ادامه داد: دولت پهلوی که از اقدامات شجاعانه قوم بختیاری و علی مردان خان به وحشت افتاده بود به مقابله با رزمندگان بختیاری برخواست و درنهایت علی مردان خان پس از پنج سال مبارزه علیه دولت رضاخانی سرانجام برخلافِ امان نامه‌ای که رضاشاه صادر کرده بود در برابر جوخه اعدام قرار گرفت و به شهادت رسید.

محمدی در ادامه شهرستان لنجان را رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی وحدت اقوام را به صورت عملی ایجاد کرد به گونه‌ای که پیوند ناگسستنی قلبی در بین اقوام شکل گرفت و نمونه بارز این مهم زندگی اقوام مختلف ایران در کنار یکدیگر در شهرستان لنجان است.

وی با بیان اینکه امروز باید زمینه عملیاتی شدن بیانیه گام دوم و مسئله اقوام در شهرستان لنجان فراهم شود، عنوان کرد: تنوع اقوام در شهرستان لنجان یک فرصت تلقی می‌شود از این رو باید با همدلی، هم افزایی، همفکری و همکاری این فرصت را به نقطه قدرت برای کشور تبدیل کنیم.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت را یک راهبرد دانستند از این رو باید استفاده از ظرفیت اقوام بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد بر همین اساس آمادگی لازم برای برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و هنری با حضور اقوام مختلف در شهرستان لنجان وجود دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24465
  • نویسنده : اکرم حسین زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.