• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
ما از نشست هم اندیشی اصناف گفتیم؛

تیتر این خبر با شما!

  • کد خبر : 24518
  • 30 آذر 1401 - 8:38
تیتر این خبر با شما!
نشست هم اندیشی اصناف و بازاریان زرین شهر با حضور فرماندار شهرستان لنجان، امام جمعه زرین شهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان، رئیس اماکن عمومی و هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، نشست هم اندیشی اصناف و بازاریان زرین شهر با حضور فرماندار شهرستان لنجان، امام جمعه زرین شهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان، رئیس اماکن عمومی و هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان برگزار شد.

یکی از فعالان بازار زرین شهر در این نشست اظهار کرد: شرایط امروز برای فعالیت اصناف بسیار سخت شده به‌گونه‌ای که پرداخت اجاره بهاء، دارایی سنگین، عوارض شهرداری، ،هزینه اداره زندگی و… این قشر را با مشکلات متعدد مواجه کرده است.

یکی دیگر از کسبه حاضر در جلسه عنوان کرد: بازارهای شهرستان لنجان خصوصا زرین شهر بازاری خطی است و همین عامل باعث شد تعطیلی مغازه‌ها بیشتر از دیگر شهرها به چشم بیاید و سوژه برخی رسانه‌ها شود.

این فعال اقتصادی افزود: نوسان ارز در کشور یکی از دلایل است که نگرانی اصناف را به همراه داشته به‌گونه‌ای که امروز اگر کالایی از سوی کسبه به فروش برسد ظرف گذشت یکماه آن کالا را با قیمت فروخته شده نمی‌توانند تهیه و جایگزین کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت دارایی سنگین یکی دیگر از مباحث اصناف به‌شمار می‌آید که همچون نوسان ارز یک مسئله ملی است اما قطعا بندهایی قانونی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آنها با رافت بیشتر به اصناف نگاه کرد و امیدواریم با حمایت مسئولان برای پرداختی‌های دارایی شهرستان چاره اندیشی شود.

این فعال بازار زرین شهر با انتقاد از کم کاری برخی مسئولان شهرستان لنجان برای رونق بخشیدن به بازار زرین شهر گفت: بازارهای خطی عمدتا بازارهای سنتی هستند که از شهرهای مختلف و با گذر زمان مشتری‌های خود را جذب کرده اند و در گذشته بازار زرین شهر در بین شهرهای مختلف زبان زد بود.

وی یادآور شد: زرین شهر علیرغم قدمت تاریخی متاسفانه از داشتن ترمینال مسافربری درخور شان محروم است و این درحالیست که شهرهای دیگر با تامین زیرساخت‌هایی همچون سیتسم حمل و نقل برون شهری و درون شهری رونق بازار خود را رقم زدند و چنانچه در این خصوص چاره اندیشی شود قطعا دیدگاه‌ها مردم نسبت به زرین شهر نیز تغییر خواهد کرد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اگر مسائل اصناف و بازاریان شهرستان لنجان ریشه‌ای حل شود اتفاقات خوبی رخ خواهد داد چراکه اصناف تنها دغدغه اقتصاد و تامین معیشت خانواده خود را دارند برهمین اساس می‌توان گفت چاره اندیشی برای اقتصاد بازار نشان خواهد داد در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ قشری همچون اصناف در صحنه‌های حساس پشتیبان نظام نبوده و نخواهد بود.

وی متذکر شد: وقتی بازاریان امنیت و آرامش اقتصادی را لمس کنند مطمئنا هیچکس نمی تواند آنها را تهدید کند و آنان تمام قد فعالیت خود را ادامه خواهند داد از این رو امیدواریم این جلسات ادامه پیدا کرده و دغدغه مردم شنیده شود تا برای آنها چاره اندیشی کنند.

در ادامه حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه بخشی از صحبت‌های مطرح شده را کاملا قبول داریم اظهار کرد: اشکالاتی در نظام بازار ایجاد شده به گونه ای که درآمد و هزینه آحاد مردم جامعه با یکدیگر همخوانی ندارد و با نوسانات ایجاد شده اصناف و بازاریان نیز مانند کارکنان ادارت، شهرداری‌ها و… با چالش مواجه شده اند.

وی افزود: شرایط ایجاد شده، زندگی آحاد مردم را تحت تاثیر قرارداده اما دولت تمام توان خود را به کار گرفته و جراحی اقتصادی را آغاز کرده اتفاقی که باید طی ۳۰ سال گذشته باید انجام می‌گرفت اما به دلایل مختلف این مهم اجرایی نشد.

محمدی گفت: امروز با تصمیمات اتخاذ شده همه ما وارد مرحله‌ای از تحول شده‌ایم و برای تحقق این جهش باید هزینه پرداخت کنیم تا به آرامش و امنیت اقتصادی دست پیدا کنیم.

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: چنانچه آتش نشانی و شهرداری زرین شهر بجای نرده‌کشی دارای دیوار بودند در روزهای نخست اتفاقات اخیر کشور که خیابان‌های شهرهای ایران و اموال دولتی و عمومی مورد تعرض برخی افراد قرار گرفتند خودروی آتش نشانی و مرکز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر، شهرداری زرین شهر، مرکز جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان و … مورد هجوم این افراد قرار نمی‌گرفت و خسارت‌های وارد شده بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

محمدی امنیت را مهمترین مولفه پیشرفت و توسعه جوامع بشری دانست و عنوان کرد: برای دست یافتن به تمدنی بزرگ نباید مسئولان و خادمان خود را انسان‌های ترسو بدانیم و از سوی دیگر نیز مسئولان از ولی نعمتان خود انتظار دارند در مواقع شجاعانه عمل کنند.

فرماندار شهرستان لنجان ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مستکبران جهان برای چپاول ذخایر کشور برنامه‌های مختلف را اجرایی کردند و همه جهان شاهد دخالت آنان در حوزه‌های مختلف کشور بودند. امروز نیز به دلیل مبانی اندیشه‌ای انقلاب، مستکبران توطئه‌های مختلف از جمله جنگ سخت، نرم و ترکیبی را علیه کشور طراحی و اجرا کرده است.

وی بیان کرد: طی ماه‌های اخیر سناریوهای متعددی از سوی دشمنان در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرستان لنجان توسط برخی افراد خودفروخته اجرایی شده تا با ایجاد اختلال در بازار، ایجاد اختلال در نظام آموزشی و… به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و بیش از ۷۰ روز فعالیت‌های مختلف تخریبی را با تکیه بر شعارهایی که برگرفته از بطن انقلاب است اجرایی کردند تا شاید با تحرف واقعیت‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهند.

محمدی یادآور شد: کسانی که با شعار زن، زندگی، آزادی در شهرستان لنجان به میدان آمده بودند به بانویی محجبه در زرین شهر تعرض کردند حال چگونه می‌توان پذیرفت که این افراد با این منش و سیاست قصد دارند امنیت مردم را تامین ‌کنند؟ بنابراین باید تلاش کنیم با برگزاری جلسات مختلف چهره به چهره مشکلات را احصاء، مطرح و پیگیری کنیم تا در نهایت گره‌ای از مشکلات باز شود.

وی با اشاره به درخواست اصناف در خصوص رسیدگی به وضعیت اخذ دارایی از بازاریان گفت: اداره دارایی شهرستان لنجان تخلفی انجام نداده اما باید با رافت بیشتر مصادیق قانونی استخراج شده و با تکیه بر مفاد قانونی به‌گونه‌ای عمل شود که نه تنها فشار مضاعفی به اصناف وارد نشود بلکه به شکل قانونی به مطالبات بازاریان پاسخ دهیم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: موضوع جرایم تعزیرات نیز یکی دیگر از چالش‌های مطرح شده به شمار می‌آید که به این موضوع نیز پرداخته شده است و پس از طی فرآیند لازم اتفاقات خوبی در شهرستان لنجان رقم خواهد خورد بنابراین می‌توان گفت مطالبات مردمی که به مسئولان گزارش می‌شود، شنیده می‌شود اما در برخی مواقع کسب نتایج لازم برای تحقق مطالبات صورت گرفته نیازمند طی فرآیندها است.

وی ادامه داد: برگزاری اینگونه نشست‌ها با حضور اصناف و روسای ادارات و نهادهای مختلف از جمله اداره دارایی، تعزیرات حکومتی، مدیریت شهری و… سبب خواهد شد مطالبات به شکلی قانونی مطرح و مسئولان نیز پاسخگوی مطالبات باشند و انتظار می‌رود این روند در شهرستان لنجان ادامه پیدا کند.

محمدی با اشاره به نبود ترمینال در خور شان مردم در زرین شهر، اضافه کرد: براساس گزارشات ارائه شده شهرداری زرین شهر دیدگاه‌ها و برنامه‌ای با قابلیت اجرا درخصوص ترمینال شهر دارد که شنیدن آنها توسط مطالبه‌گران سبب خواهد شد پاسخ‌های لازم به مطالبات مطرح شده داده شود از این رو پیشنهاد می‌کنیم نشستی نیز در این خصوص با مدیریت شهری برگزار شود.

وی عنوان کرد: امروز احساس می‌شود بازار شهرستان لنجان درها را به روی خود بسته است و باید تلاش کنیم با تعامل با بازارهای شهرستان‌های استان این تابو شکسته شود.

فرماندار شهرستان لنجان در پایان در پاسخ به نگرانی‌های مطرح شده درخصوص امنیت بازار این شهرستان خاطرنشان کرد: باید سوال کرد آیا اگر مغازه‌های یک شهر فعالیت خود را همچون دیگر روزها ادامه دهند آیا یک پیج اینستاگرام جرات توهین و یا اراذل و اوباش جرات جسارت به اصناف را خواهد داشت؟

وی متذکر شد: بازاریان نباید با خود تحریمی آن هم به دلیل ترس بی‌مورد از وقوع احتمالی اتفاقاتی که دشمنان با تکیه بر تعدادی محدود اغتشاشگر و با ایجاد رعب وحشت به دنبال آن است توجه کنند چراکه اعضاء شورای تامین و نیروهای بسیج، نظامی و انتظامی با تمام قدرت در تلاش هستند امنیت شهرستان را تامین کنند.

محمدی تاکید کرد: اعضاء شورای تامین شهرستان لنجان تضمین می‌دهند امنیت شهر و شهرستان را همچون ۴۳ سال گذشته تامین کنند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که بخشی از امنیت شهرهای ایران مستلزم حضور مردم است و دشمنان نیز از حضور مردم و ارتباط آنان با مسئولان هراس دارند از این رو باید با بصیرت عمل کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24518

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.