• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

آموزش‌های مهارتی یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات است

  • کد خبر : 24745
  • 15 دی 1401 - 19:11
آموزش‌های مهارتی یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات است
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در جامعه ایفا کند از این رو به دنبال تقویت "فرهنگسازی مهارتی" در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان هستیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک پور در نشست با شهردار باغبادران با بیان اینکه امروزه نبودن مهارت در عرصه‌های عملی به یک معضل اساسی تبدیل شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارکردهای نظام تعلیم و تربیت آماده کردن نسل‌های مختلف برای ایفای نقش در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در نهایت تحقق داشتن زندگی عزتمند و شرافتمندانه با اتکا به قابلیت‌های افراد است.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای با تکیه بر ظرفیت‌های اجتماعی موفق شده است زمینه را برای توسعه مهارت‌ها فعال کرده و با توسعه مهارت‌های مختلف موجب افزایش بهره‌وری، بهبود عملکرد و افزایش سودآوری کارفرمایان و افزایش تحرک و انسجام اجتماعی را فراهم کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: به واسطه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شاهد تسهیل در ورود به مشاغل مختلف، پایداری مشاغل، افزایش نرخ موفقیت شروع به کار، افزایش سطح دستمزد، افزایش میزان رضایت و کیفیت بالای شغل برای مهارت آموزان بوده‌ایم و این مهم به خوبی در جامعه قابل لمس است.

وی نیروی انسانی را بزرگترین دارایی هر سازمان دانست و ادامه داد: برای داشتن شهری شاداب و زیست پذیرتر باید به‌گونه‌ای عمل شود که بتوانیم از ظرفیت نیروهایی استفاده کنیم که مهارت و فن لازم را برای اداره شهر در حوزه‌های مختلف آموخته باشند تا بتوانند شهر را بنا بر نیاز شهروندان اداره کنند از این رو لازم است تا مهارت‌های لازم در افراد به کار گرفته شده وجود داشته باشد.

ملک پور یکی از راه‌های برون رفت را توجه به آموزش‌های مهارتی دانست و عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در جامعه ایفا کند از این رو به دنبال تقویت “فرهنگسازی مهارتی” در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان هستیم از این رو با امضا تفاهمنامه همکاری بین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان و شهرداری باغبادارن می‌توانیم این مهارت‌ها را ایجاد و تقویت کنیم.

وی با اشاره به چشم‌انداز مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان، گفت: جایگاه برتر مهارت‌آموزی در شهرستان لنجان و شهر باغبادران از طریق بهبود مستمر، شایستگی حرفه‌ای نیروی کار و صلاحیت کاری منابع انسانی با تأکید بر به‌کارگیری فناوری‌های روز اطلاعات و ارتباطات و انتقال تکنولوژی‌های نوین آموزشی چشم‌انداز این مجموعه است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم نامه علاوه بر تقویت و انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و هم افزایی دو طرف خواهیم بود بلکه بهره‌برداری از پتانسیل‌ها و امکانات طرفین در راستای ارتقای کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای افزایش دانش فنی و مهارتی شهروندان استفاده خواهد شد.

ملک پور یادآور شد: بررسی اثربخشی دوره‌های آموزشی، آسیب شناسی آموزش‌های مهارتی و ارائه راهکارهای مشترک جهت ارتقا فرهنگ مهارت آموزی و افزایش اشتغال پایدار و برگزاری دوره‌های مهارتی مورد نیاز با رعایت استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای جهت دستیابی شهروندان به مهارت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز بازار کار از دیگر مباحثی است که در شهر باغبادران دنبال خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24745

نوشته های مشابه

13بهمن
مهارت گرایی به‌جای مدرک گرایی، کلیدی که قفل‌ بیکاری را باز می‌کند
10بهمن
آموزش‌های مهارتی به گفتمان عمومی تبدیل شود
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

آموزش‌های مهارتی به گفتمان عمومی تبدیل شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.