• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار چمگردان:

تخفیف ۳۰ درصدی پرداخت عوارض شهری در چمگردان

  • کد خبر : 24936
  • 18 دی 1401 - 10:00
تخفیف ۳۰ درصدی پرداخت عوارض شهری در چمگردان
شهردار چمگردان گفت: به منظور وصول کدهای درآمدی و همچنین فرهنگ‌سازی در پرداخت به موقع عوارض به خصوص عوارض نوسازی و مشاغل، لایحه شهرداری تقدیم شورای شهر شد و پس از موافقت اعضا شورای اسلامی شهر بسته تشویقی پرداخت عوارض برای شهروندان این شهر مصوب و به مرحله اجرا رسید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی پوربافرانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تخفیف عوارض فرصت طلایی برای شهر و شهروندان به‌شمار می‌آید که نباید به سادگی از کنار آن گذشت، اظهار کرد: شهرداری یک نهاد غیردولتی است و برای ارتقای کیفیت خدمات خود به شهرداری نیاز به درآمدزایی و استفاده از شیوه‌های نوین دارد و پرداخت عوارض یکی از درآمدهای پایدار برای شهرداری به‌شمار می‌آید.

وی توسعه و آبادانی شهر را در گرو حمایت شهروندان و پرداخت به‌موقع عوارض شهری دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری چمگردان بهبود توسعه همه جانبه شهر، توزیع عادلانه خدمات و افزایش کیفیت زندگی شهروندان است و یکی از راهکارها تحقق این مهم کسب درآمد از دارایی‌های شهری و و فرهنگسازی برای پرداخت به موقع عوارض از سوی شهروندان است.

شهردار چمگردان شهروندان را وارثان اصلی شهر دانست و تصریح کرد: شهرداری‌ها از محل دریافت عوارض شهری کد درآمدی را تعریف کرده‌اند تا با استفاده از این منبع بتوانند به امور شهر رسیدگی کرده و به مطالبات به‌حق شهروندان پاسخ دهند اما نباید این نکته را نیز به دست فراموشی سپرد که عوارض شهرداری تنها صرف تأمین بخشی از هزینه‌های بالای نگهداشت و توسعه شهر می‌شود.

وی توسعه و آبادانی شهر را در گرو مشارکت شهروندان دانست و ادامه داد: عدم پرداخت به موقع عوارض، قطعاً شهرداری را با کمبود منابع مالی جهت ارائه خدمات شایسته عمومی به شهروندان مواجه خواهد کرد بر همین اساس شهروندان با پرداخت به موقع عوارض می‌توانند مدیریت شهری را در راستای ارائه خدمات شایسته‌تر به شهروندان یاری کنند.

پوربافرانی اضافه کرد: به منظور وصول کدهای درآمدی و همچنین فرهنگ‌سازی در پرداخت به موقع عوارض به خصوص عوارض نوسازی و مشاغل، لایحه شهرداری تقدیم شورای شهر شد و پس از موافقت اعضا شورای اسلامی شهر بسته تشویقی پرداخت عوارض برای شهروندان این شهر مصوب و به مرحله اجرا رسید.

وی عنوان کرد: میزان تخفیف عوارض از یکم تا سی‌ام دی‌ماه ۳۰ درصد، از یکم تا سی‌ام بهمن‌ماه ۲۰ درصد و از یکم تا بیست و نهم اسفندماه ۱۰ درصد بوده و افزایش مراجعات شهروندان به واحد نوسازی شهرداری چمگردان برای پرداخت عوارض نشان از لمس نتایج عملکرد شهرداری توسط شهروندان است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.