• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
وزیر کار:

بدهی تأمین اجتماعی به بانک مرکزی صفر شد

  • کد خبر : 25079
  • 22 دی 1401 - 12:52
بدهی تأمین اجتماعی به بانک مرکزی صفر شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طلب ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی از دولت، گفت: راه‌های گوناگونی را رفته‌ایم تا این موضوع حل‌وفصل و مطالبات تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی از دولت، تعیین تکلیف شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی در دیدار اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دغدغه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اجرای عدالت دانست و اظهار کرد: باید تأمین و توزیع منابع عادلانه انجام شود؛ در تأمین منابع تلاش‌های بسیاری صورت گرفت به‌طوری‌که امروز بدهی تأمین اجتماعی به بانک مرکزی، صفر شده است.

وی با اشاره به طلب ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی از دولت، گفت: راه‌های گوناگونی را رفته‌ایم تا این موضوع حل‌وفصل و مطالبات تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی از دولت تعیین‌تکلیف شود.

وزیر کار با اشاره به اینکه ۷۳ تا ۹۳ درصد منابع صندوق اجتماعی توسط دولت تأمین می‌شود، گفت: در بدو ورود به این وزارتخانه، صندوق بازنشستگان کشوری با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود که با عنایت رئیس‌جمهور این مشکلات رفع شد، امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که دست ما از جیب دولت کوتاه شود.

مرتضوی با بیان اینکه زیان‌ده‌بودن برخی شرکت‌های دولتی چالشی بزرگ است، گفت: بنگاه‌داری دولتی پاسخ‌گو نیست، باید به سمت‌وسوی بخش تعاون رفت یا مشارکت بخش خصوصی را تقویت کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.