• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
وزیر علوم:

دانشگاه‌ها باید به علم‌پذیری جامعه کمک کنند

  • کد خبر : 25422
  • 03 بهمن 1401 - 18:00
دانشگاه‌ها باید به علم‌پذیری جامعه کمک کنند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نوآوری در بازار دانش به‌عنوان سکه محسوب می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها باید به علم‌پذیری و نوپذیری جامعه کمک کنند. چراکه جامعه سنتی دربرابر علم جدید مقاومت می‌کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل در آیین معارفه علی حسن‌بیگی، رئیس جدید دانشگاه خوارزمی، اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی ریشه آموزش عالی کشور محسوب می‌شود و تعداد رؤسای این مرکز آموزشی بیانگر قدمت این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم باید در عرصه نکوداشت پیشکسوتان، الگوی دیگر اقشار باشد، ادامه داد: پیشکسوتان را مقدم می‌شماریم. چراکه آن‌ها عمر و جوانی خود را برای فرزندان مردم صرف کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره امکانات دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: این مرکز آموزشی از بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی برخوردار است. املاک و دارایی‌های این دانشگاه توسط روسای مختلف مهیا و نگهداری شده است، روسای دانشگاه خوارزمی همچون فرزندان خلف خانواده‌ها هستند که برای حفظ میراث خانواده خود تلاش می‌کنند.

وی درباره بودجه تخصیص‌یافته به دانشگاه خوارزمی گفت: بودجه این مرکز آموزشی نسبتا رشد خوبی داشته است و تلاش می‌کنیم که اعتبار لازم را برای حل مسائل مادی بازنشستگان این دانشگاه فراهم کنیم.

زلفی‌گل اضافه کرد: نباید اعضای خانواده بزرگ دانشگاه خوارزمی را فراموش کنیم. اعضای هیئت‌علمی بازنشسته، کارمندان بازنشسته و دانش‌آموختگان نیز اعضای این خانواده هستند و می‌توان با برگزاری جلساتی از آن‌ها تقدیر کرد. برای مثال، دانش‌آموختگان دانشگاه خوارزمی در دهه اول و دوم انقلاب شاید بتوانند به‌عنوان خَیر در پیشبرد اهداف دانشگاه کمک کنند.

وی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانشگاه و علم افتخار ما هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نوآوری در بازار دانش به‌عنوان سکه محسوب می‌شود، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به علم‌پذیری و نوپذیری جامعه کمک کنند. چراکه جامعه سنتی دربرابر علم جدید مقاومت می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.