• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مهمترین عامل برای ساختن جامعه برتر ترویج و همگانی‌شدن نماز است

  • کد خبر : 25506
  • 06 بهمن 1401 - 12:48
مهمترین عامل برای ساختن جامعه برتر ترویج و همگانی‌شدن نماز است
وزیر کشور در بیست‌ونهمین اجلاس سراسری نماز گفت: مهمترین عامل برای ساختن جامعه برتر و اسلامی، توسعه، ترویج و همگانی شدن نماز است.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در بیست‌ونهمین اجلاس سراسری نماز که امروز _پنجشنبه ششم بهمن‌ماه_ در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به وقایع کشور اظهار کرد: با نگاهی به اغتشاشات اخیر متوجه می‌شوید مشکل بزرگی که جوانان داشتند، قطع ارتباط معنوی با خدا، هجمه دشمن، ترویج فرهنگ منحط غربی و بی‌هویت‌سازی غرب بود، لذا هر جایی که آثار کمبود نماز و ارتباط با خدا را می‌بینیم، شاهد چنین چالش‌هایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امر نماز باید در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی جدی گرفته شود. نهضتی که ستاد اقامه نماز پیش گرفته است، ثمرات بزرگی به همراه دارد. همه مکلفیم در ترویج نماز اقدام کنیم که اگر انجام ندهیم، در پیشگاه خداوند مواخذه می‌شویم.

وزیر کشور تاکید کرد: در زمانه‌ای هستیم که دشمن علیه ما بسیج شده و دین‌ستیزی را پیشه راه خود کرده است. نمونه‌اش همان نشریه معلوم‌الحال فرانسوی است. در چنین شرایطی با چه ابزاری بهتر از معنویت و نماز می‌توانیم به تقابل با دشمن بپردازیم؟ با چه گفتاری و با چه رفتاری و چه روش‌هایی می‌توانیم به تبلیغ امر نماز بپردازیم؟ اصولاً کار فرهنگی با چه روش و ادبیاتی باید انجام شود؟ درباره این مسائل باید فکر کنیم.

وحیدی درباره چالش مساجد کشور و وضعیت برخی از آنها گفت: تعداد قابل توجهی از مساجد ما امام جماعت ندارد و متأسفانه عادت کرده‌ایم که درِ مسجد را ببندیم؛ یعنی با عادت‌ها و رویه‌هایی مواجه هستیم که معلوم نیست از کجا نشئت گرفته است.

وی افزود: استانداران، بخشداران و همه مکلفند نسبت به ترویج نماز اقدام کنند. البته کاری که برعهده ما قرار گرفته، این است که امام جماعت محل استقرار می‌خواهد که این موضوع را باید حل کنیم، یعنی زمینه استقرار امام جماعت را فراهم کنیم تا نماز در مسجد برگزار شود. این مسئله را از روستاها و شهرها تا هر نقطه دیگری پیگیری می‌کنیم. هر کدام از مؤمنان احساس کردند در مجموعه‌ای نسبت به نماز کوتاهی می‌شود، به ما گزارش کنند و بدانید که ملاک ارزیابی ما در پذیرش مسئولیت‌ها امر نماز است.

وزیر کشور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ نماز افزود: معظم‌له همواره بر فراگیر شدن نماز در جامعه تاکید دارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.