• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

نحوه توزیع مالیات ارزش افزوده و آلایندگی بر درآمدهای شهرداری‌های کوچک تاثیرات بسیاری داشته

  • کد خبر : 25515
  • 08 بهمن 1401 - 8:30
نحوه توزیع مالیات ارزش افزوده و آلایندگی بر درآمدهای شهرداری‌های کوچک تاثیرات بسیاری داشته
شهردار زرین‌شهر گفت: با تغییر نحوه توزیع عوارض یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها از جمله شهرداری زرین شهر تحت تأثیر قرار گرفته و با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر مدیریت شهری نیاز است برای این مسئله چاره‌اندیشی شود تا فشار مضاعفی بر شهر و شهروندان وارد نشود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری‌ها همواره به دنبال افزایش منابع درآمدهای پایدار در شهرهای ایران بوده‌اند، چراکه با تحقق این مهم امید برای بهبود زیرساخت‌های شهری و التیام ضعف‌های موجود در شهرهای ایران بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اثرگذاری تغییرات نحوه توزیع مالیات ارزش افزوده و آلایندگی بر درآمدهای شهرداری‌های کوچک، افزود: طی سال‌های گذشته عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس ماده هفت، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده بود و توسعه فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند دو ماده شش قانون توسعه پنج ساله ششم، میان شهرداری‌ها تقسیم می‌شد، اما این قانون سال گذشته تغییر کرد.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه در سال جاری عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: شهرداری تا مهرماه سال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیارد عوارض آلایندگی دریافت کرده بود، پس از آن و تا به امروز این عوارض پرداخت نشده و علت آن ابلاغ قانون جدید ارزش افزوده و تبصره ذیل ماده ۲۷ اعلام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تعاریف جدید کارگروهی درخصوص قانون دائمی ارزش افزوده، تعیین شده است که این کارگروه وظیفه تصمیم‌گیری‌های لازم برای پرداخت عوارض ارزش افزوده را برعهده دارد؛ بر اساس گزارش‌های ارائه شده این کارگروه تاکنون روی توزیع درصد عوارض آلایندگی به جمع‌بندی نرسیده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه در گذشته بر اساس قانون سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کرد، گفت: سهم مدیریت شهری در کلان‌شهرهای ایران ۱۲ درصد و در دیگر شهرهای ایران از جمله شهرداری‌های نه‌گانه شهرستان حدود ۵۳ درصد در نظر گرفته شده بود، سهم دهیاری‌ها نیز از این قانون ۳۵ درصد بود که با تغییر قانون، سهم شهرهای کوچک بر اساس شاخص جمعیت تعیین خواهد شد.

اسماعیلی‌احمدی افزود: در قانون جدید محاسبه بر سه مبنای نیم درصد، یک درصد و ۱.۵ درصد در نظر گرفته شده، اما همچنان روی این درصدها جمع‌بندی لازم انجام نشده است.

شهردار زرین‌شهر اظهار کرد: با تغییر نحوه توزیع عوارض یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها از جمله شهرداری زرین‌شهر تحت تأثیر قرار گرفته و با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر مدیریت شهری نیاز است برای این مسئله چاره اندیشی شود تا فشار مضاعفی بر شهر و شهروندان وارد نشود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.