• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان مطرح کرد:

حمایت از هنرمندان بومی شهرستان در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد

  • کد خبر : 25607
  • 11 بهمن 1401 - 12:34
حمایت از هنرمندان بومی شهرستان در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد
فرماندار شهرستان لنجان گفت: ادارات و نهادهای مختلف باید ضمن احساس تکلیف در برابر هنرمندان و کارآفرینان بومی، محصولات مورد نیاز فرهنگی و… خود را از ظرفیت‌های موجود در شهرستان تأمین کنند تا به تقویت اقتصاد هنرمندان، کارآفرینان و فعالان عرصه مشاغل خانگی کمک شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع مسئولان شهرستان اظهار کرد: هنرمندان صاحب سبک و متبحر بسیاری در شهرستان لنجان زندگی می‌کنند که علیرغم خلق آثار هنری همچنان ناشناخته هستند و نیاز است ادارات و نهادهای فرهنگی فعال در شهرستان لنجان با شناسایی این افراد چهره از نقاب گمنامی آنها برداشته شود.

وی با بیان اینکه حمایت از هنرمندان بومی شهرستان باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، افزود: ادارات و نهادهای مختلف باید استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی را در اجرای برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی مورد توجه ویژه قرار دهند چراکه هنرمندان منطقه زحمات زیادی را متحمل می‌شوند اما طی سال‌های گذشته متأسفانه آن طور که شایسته است به آنان توجه نشده است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به ظرفیت بالای هنرمندان صنایع دستی و تولید کنندگان مشاغل خانگی در این شهرستان، تصریح کرد: ادارات و نهادهای مختلف باید ضمن احساس تکلیف در برابر هنرمندان و کارآفرینان بومی، محصولات مورد نیاز فرهنگی و… خود را از ظرفیت‌های موجود در شهرستان تأمین کنند تا به تقویت اقتصاد هنرمندان، کارآفرینان و فعالان عرصه مشاغل خانگی کمک شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که چرخ حرکت توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی را لنگ کرده و سبب نابودی آن می‌شود، نبود بازاری برای عرضه و معرفی محصولات تولیدکنندگان است.

محمدی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کارآفرینی بانوان در فولادشهر با برپایی ۴۰ غرفه کارآفرینان بانو، ظرفیت زیاد زنان کارآفرین را با ایجاد ۳۲۰ نفر اشتغال‌زایی به‌خوبی به نمایش گذاشت و به‌خوبی نشان داد که این افراد می‌توانند در مسیر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حرکت کنند، اما تحقق این سیاست‌ها نیازمند همراهی مسئولان و ادارات و نهادهای شهرستان لنجان است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه سهم کسب و کارهای خانگی در کشورهای پیشرفته ۲۳ درصد از کل مشاغل این کشورها بوده و چنانچه می‌خواهیم آمار بیکاری کاهش یافته و اقتصاد خانواده‌ها تقویت شود باید تدابیر لازم برای رونق مشاغل خانگی اتخاذ و اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.