• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

باقریان: پویش مردمی “نه به آتش زدن پوشال برنج” مصداق بارز امر به معروف ونهی از منکر است

  • کد خبر : 2596
  • 30 مهر 1399 - 9:46
باقریان: پویش مردمی “نه به آتش زدن پوشال برنج” مصداق بارز امر به معروف ونهی از منکر است
امام جمعه زرین شهر گفت: پویش مردمی "نه به آتش زدن پوشال برنج" یکی از بزرگترین اقداماتی به شمار می آید که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در آئین تجلیل از برترین های مسابقه دانش آموزی “نه به آتش زدن پوشال برنج” اظهار کرد: برگزاری اینگونه برنامه ها نمونه کار جهادی است و باید گفت پویش نه به آتش زدن پوشال برنج ابتکار عمل و اعتماد به نفس برگزار کنندگان اینگونه پویش ها را به نمایش گذاشت که به شکلی جهادی پا به عرصه فرهنگسازی و تحقق حقوق شهروندی نهادند.
وی برگزاری پویش “نه به آتش زدن پوشال برنج” را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: فرهنگ در مباحث مختلف از جمله اقتدار ملی، توسعه اقتصادی، اجتماعی و… تاثیرگذار است و باید قدردان مسئولانی چون آموزش و پرورش منطقه زرین شهر، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان، جهاد کشاورزی، آقای میلاد موذنی و… بود که با درک صحیح از مسئله فرهنگسازی درخصوص کاهش آتش زدن بقایی برنج از این پویش و انجمن حافظان میراث لنجان حمایت کردند تا این نهاد مردمی با مهندسی دقیق اینگونه معضلات همچون آمران به معروف وارد میدان عمل شوند.
امام جمعه زرین شهر خواستار حمایت مسئولان برای ادامه یافتن پویش های فرهنگی مردمی شد و تصریح کرد: این پویش به کمک نهادهایی چون جهاد کشاورزی که امنیت غذایی کشور به ان وابسته بوده و یا محیط زیست که متعلق به همه نسل هاست آمد و ورود آموزش و پرورش به این مسئله برای درگیر ساختن دانش اموزان با مباحث فرهنگی که تاثیرشگرفی در این حوزه دارند قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: برگزاری آئین تجلیل از برترین های مسابقه دانش آموزی “نه به آتش زدن پوشال برنج” یکی از الگوهای تعامل و همفکری مردم و مسئولان را به نمایش گذاشت و باید قدردان خانواده هایی بود که فرزندان خود را به حضور میدانی در حل مسائل اجتماعی تشویق کردند.
باقریان اضافه کرد: دانش اموزانی که در اینگونه برنامه های فرهنگی حضور میدانی پیدا می کنند قطعا در آینده از دانش اموزانی که با معدل ۲۰ موفق به اخذ مدرک تحصیلی خواهند شد موفقتر عمل می کنند.
وی با بیان اینکه هر کجا دین برای مردم بد تفسیر شد دچار آسیب شدیم، عنوان کرد: باید از خود سوال کنیم چرا زمانی که سخن از امر به معروف و نهی از منکر به میان می آید برخی به این مهم بدبین هستند و این درحالیست که مقام معظم رهبری در طی سالیان مختلف بارها درباره امر به معروف و نهی از منکر مطالبی را ذکر کرده‌اند و امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه آحاد مسلمانان دانسته‌اند.
امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: اگر امروز عده زیادی از مردم برداشت منفی از امر به معروف و نهی از منکر دارند به دلیل ان است که مصادیق این فریضه الهی در جامعه بد معرفی شده است برهمین اساس باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و دست به دست یکدیگر داده و از ظرفیت عاشقان حفاظت از محیط زیست بیشترین بهره را در موفقیت این اقدام فرهنگی ببریم.
وی با بیان اینکه اگر رسانه های شهرستان لنجان را در اختیار داشتم این حرکت مردمی را به عنوان حرکت فعال بزرگ امر به معروف و نهی از منکر معرفی می کردم، متذکر شد: براساس قرآن و اموزه های دینی پویش مردمی “نه به آتش زدن پوشال برنج” یکی از بزرگترین اقداماتی به شمار می آید که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به مرحله اجرا رسیده است اما احتمال دارد برخی این اقدام فرهنگی را به سخره بگیرند که این مسئله نشان از جهل این افراد دارد و ثمره آن نوع نگاه ها چیزی جز آسیب دیدن جامعه نیست.
باقریان با اشاره به لزوم استفاده از سمن‌ها برای مقابله با کرونا، گفت: حدود هشت ماه است که شیوع ویروس کرونا جامعه را تحت تاثیر قرار داده و آمار مبتلایان روبه افزایش است، اما چاره مبارزه با این ویروس منحوس بستن مساجد، مدارس، بازار و … نیست بلکه رعایت بهداشت اسلامی است و چنانچه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای آموزش چهره به چهره استفاده شود این ویروس کنترل خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2596
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.