• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار باغبادران:

لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری با رقم بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان تدوین شده است

  • کد خبر : 26029
  • 25 بهمن 1401 - 9:00
لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری با رقم بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان تدوین شده است
شهردار باغبادران گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان و با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به بودجه ۱۴۰۱ جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت‌الله امینی‌باغبادرانی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری باغبادران اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری باغبادران با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان و با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به بودجه ۱۴۰۱ جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

وی با اشاره به برآورد مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: در بودجه هر ساله شهرداری مباحثی مانند پرداخت حقوق کارکنان وجود دارد که لازم است در تدوین بودجه به این نکات توجه شود، ۴۸ درصد از بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به هزینه‌های جاری شهرداری اختصاص یافته است که براساس آمار بیش از ۲۷ میلیارد تومان آن به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص دارد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه ۵۲ درصد از بودجه پیش‌بینی شده با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال‌های گذشته تغییراتی داشته که در نوع خود به شفافیت، انعطاف‌پذیری و انطباق‌پذیری بودجه با برنامه کمک کرده است.

امینی‌باغبادرانی ادامه داد: توزیع عادلانه پروژه‌های عمرانی در محلات مختلف شهر از جمله بافت شهرک‌های مسکن مهر، فازهای سه‌گانه فرهنگیان، طرح تفکیکی ۴۱۳ پلاک و محلات قدیمی شهر و توجه به نیازها و ضرورت‌های شهر از جمله شاخصه‌های بودجه سال ۱۴۰۲ به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری باغبادران نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش ۹۰ درصدی تدوین و تصویب شد که با تلاش کارکنان شهرداری تا پایان دی‌ماه ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرد و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ با حداقل ۲۰ درصد افزایش وصول خواهد شد.

شهردار باغبادران تاکید کرد: نباید فراموش کرد که اعتبارات موجود به‌طور قطع پاسخگوی انتظارات و مطالبات شهروندان نخواهد بود، اما تمام تلاش کارکنان شهرداری کسب رضایت شهروندان است و همواره تلاش می‌شود با نهایت صرفه‌جویی و استفاده از توان و امکانات نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات، خدمات ارزنده‌ای به شهر و شهروندان ارائه شود.

امینی یکی از اصلی‌ترین کلید واژه‌ها در شهرداری را مدیریت هزینه‌ها و مولد کردن دارایی‌های شهرداری دانست و گفت: بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی شهر باغبادران با استفاده از مصالح تولیدی کارگاه قطعات بتنی شهرداری از جمله جدول و انواع کانیو اجرا شده که باعث کاهش هزینه‌ها و سرعت‌بخشیدن به انجام پروژه‌ها شده است.

وی افزود: بر مبنای بودجه سال جاری، سرانه هر شهروند باغبادرانی چهار میلیون تومان بوده که دو برابر میانگین شهروندان شهرهای استان است و با توجه به بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۲ و جمعیت شهر، این سرانه تا شش میلیون تومان به ازای هر شهروند افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.