• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان :

نوآوری‌های شهرداری زرین شهر در حوزه برندسازی، جذب گردشگر و سرمایه‌گذار قابل تقدیر است

  • کد خبر : 26033
  • 29 بهمن 1401 - 6:00
نوآوری‌های شهرداری زرین شهر در حوزه برندسازی، جذب گردشگر و سرمایه‌گذار قابل تقدیر است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نوآوری‌های جدید شهرداری زرین شهر در حوزه برندسازی، جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه قابل تقدیر است و امیدواریم عرصه‌های لازم در این شهر بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از منظر مدیریت بحران یکی از مولفه‌ها مهمی که در تمامی برنامه‌ها از جمله حوزه گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری باید فاز اجرایی به خود بگیرد رعایت الزامات مدیریت بحران در همه فرآیندها است.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا سبب شد صنعت گردشگری تحت تأثیر شیوع این ویروس منحوس قرار گیرد از این رو باید فرمول لازم را فرا گرفت که چگونه می‌توان سازگار با این شرایط فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری ادامه پیدا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری تمهیدات و ملاحظات مرتبط با مخاطرات طبیعی و همچنین الزامات زیست محیطی باید مورد توجه قرار گیرد از جمله در مباحث جانمایی نیاز است، جانمایی ظرفیت‌های گردشگری در نقاطی شکل گیرد که در مناطق خطر پذیر واقع نباشند و تحقق این مهم نیازمند انجام مطالعات در خصوص پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مخاطره پذیری از جمله لرزه خیزی، سیل خیزی و… است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌ها و انجام احداثات گردشگری باید در مناطقی شکل بگیرند که با مخاطرات کمتری مواجه هستند از این رو در زمینه سیل نباید حریم رودخانه‌ها مورد تصرف قرار گیرند.

شیشه فروش اضافه کرد: چرخه مدیریت بحران شامل مراحل مختلفی است، که برخی از مراحل این چرخه پیش از وقوع حادثه باید اتفاق بیفتد بدان معنا که چه کنیم تا حادثه‌ای رخ ندهد یا اگر قرار است حادثه‌ای رخ دهد، اثرات کمتری داشته باشد و خطرات کمتری ما را تهدید کند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت قوانین حریم و بستر رودخانه‌ها و… عنوان کرد: چنانچه در دامنه کوهیایه‌ها، مسیر رودخانه‌ها و.. ساخت و ساز انجام گیرد و یا توسعه گردشگری انجام داده شود قطعاً در مواقع بحران دچار آسیب خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در پهنه‌های مطالعه شده گسل خیز نیز نباید اقدام به ساخت و ساز کرد چراکه با وقوع زلزله شاهد آثار تخریب این بحران به میزان بسیار زیاد خواهیم بود و در زلزله اخیر ترکیه و سوریه این مهم قابل ملاحظه بود. وی یادآور شد: در جانمایی قبل و پس از اجرا نیز باید ملاحظات مختلفی در احداث ساختمان‌ها، رعایت مقررات ملی ساختمان و مباحث کارشناسی رعایت شود تا شاهد احداث ساختمان‌های تاب آور در برابر مخاطرات طبیعی و جوی باشیم.

شیشه فروش متذکر شد: در ساختمان‌های موجود نیز باید ارزیابی خطر انجام گیرد تا با ارزیابی‌های انجام شده دریابیم آیا ساختمان‌ها نسبت به حوادث تاب آوری لازم را دارند و پس از آن معایب آنها را رفع کنیم.

وی از تشکیل کارگروهی تحت عنوان شناسایی سازه‌های آسیب پذیر خبر داد و گفت: شهرداری‌ها اقداماتی را در این حوزه انجام داده‌اند و می‌توانند سازه‌های فرهنگی، گردشگری، مسکونی و تجاری مورد بررسی قرار دهند تا چنانچه نواقصی از لحاظ ایمنی داشته باشند به مالک اخطار لازم را ارائه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: مالکین سازه‌های فرهنگی، گردشگری، مسکونی و تجاری چنانچه اخطاری را به دلیل نواقص ایمنی دریافت کردند موظف هستند در مدت زمان مشخص اقدام به رفع نقص کنند و چنانچه اقدام لازم انجام نپذیرفت از طریق قوه قضائیه پیگیری لازم انجام خواهد گرفت تا ساختمان مذکور رفع عیب شود.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری ایمن، گفت: گردشگری ایمن مبحث مهم دیگری است که در حوزه گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو قبل از سفر تورهای گردشگری و گردشگران باید از وضعیت مقصد و مخاطرات آب و هوایی منطقه مورد نظر خود مطمئن شوند و درنهایت با عمل بر آن اقدام به سفر کنند.

شیشه فروش تصریح کرد: آموزش‌های ایمنی باید به گردشگران ارائه شود تا فرا گیرند چنانچه در مسیر سفر دچار حادثه شد چگونه از خود مراقبت کرده و چگونه مشکل به وجود آمده را به دستگاه‌های امدادی اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران انتظار می‌رود ایمن‌سازی سایت‌های گردشگری در برابر حوادث مورد توجه قرار گیرد و ضمن رعایت الزامات، ارائه آموزش‌های لازم به گردشگران به مرحله اجرا برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مخاطرات موجود در شهرستان لنجان گفت: مخاطراتی که این نقطه را تهدید می‌کند سیلاب‌های ناگهانی، کم آبی، تصادفات جاده‌ای، به دلیل استقرار صنایع گاهی حوادث صنعتی، به دلیل عبور رودخانه زاینده رود حوادث غرقی در رودخانه زاینده رود را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: وقوع حوادث مختلف در شهرستان لنجان می‌طلبد شهرداری‌های منطقه در مسیر تقویت امکانات و تجهیزات تخصصی گام برداشته تا تجهیزات مورد نیاز را در مقابله با بحران‌ها در اختیار داشته باشند.

شیشه فروش با اشاره به اهمیت استقرار امداد نجات ساحلی در شهرستان لنجان، خاطرنشان کرد: آموزش نیروهای غواص، وجود تجهیزات غواصی در مسیر رودخانه با هدف پیشگیری از رخدادهای احتمالی و امدادرسانی به حوادث غرقی از جمله مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد از سوی دیگر پایگاه‌های امداد نجات متناسب با مخاطرات نیز باید در این شهرستان وجود داشته باشد.

وی با تقدیر از عملکرد شهرداری زرین شهر گفت: نوآوری‌های جدید شهرداری زرین شهر در حوزه برندسازی، جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه قابل تقدیر است و امیدواریم عرصه‌های لازم در این شهر بیش از پیش فراهم شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26033
  • نویسنده : علی اکبر محمودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.