• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین‌شهر؛

شهرک حمل و نقل یا پروژه حسرت/زخمی کهنه که با حضور وزیر راه و شهرسازی هم درمان نشد

  • کد خبر : 2609
  • 03 آبان 1399 - 18:34
شهرک حمل و نقل یا پروژه حسرت/زخمی کهنه که با حضور وزیر راه و شهرسازی هم درمان نشد
عضو شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: در زمان حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرک حمل و نقل کالای زرین‌شهر چنین اعلام کردند که امروز آغاز سرمایه گذاری بوده و در حال حاضر نیز چنین برداشت می‌شود که ایشان افتتاح این مجموعه را به رسمیت نشناختند و چنانچه این مهم به رسمیت شناخته می‌شد قطعاً امروز شاهد اعلام بار ذوب‌آهن در این شهرک بودیم.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام مجید سبکتکین ایجاد برنامه‌ای جامع برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را در اجرای پروژه‌های شهری بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: طرح جامع زرین‌شهر نقشه راهی برای توسعه شهر بشمار می‌رود و در این بین بیشترین مباحث و پیگیری‌های شهرداری زرین‌شهر نیز با وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات شهر است.
وی افزود: اشراف وزیر راه و شهرسازی بر موضوعات شهری شهرستان لنجان فرصتی مغتنم است که باید از آن استفاده شود تا شاهد جذب اعتبارات ملی برای شهرهای ۹ گانه شهرستان خصوصاً زرین‌شهر به عنوان مرکز شهرستان باشیم چراکه با وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور بیش از این نمی‌توان برای تحقق درآمدهای شهرداری از سوی شهروندان تاکید کرد.
عضو شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: عبور خودروهای سنگین از درون شهر مخاطرات بسیاری از جمله آسیب به زیرساخت‌های شهر به همراه داشته از این رو نیاز است با افزایش تعاملات با وزیر راه و شهرسازی در خصوص احداث کمربندی‌ها، آسفالت معابر و مشکلات ترافیکی تصمیمات لازم گرفته شود.
وی ادامه داد: در زمان حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرک حمل و نقل کالای زرین‌شهر چنین اعلام کردند که امروز آغاز سرمایه گذاری بوده و در حال حاضر نیز چنین برداشت می‌شود که ایشان افتتاح این مجموعه را به رسمیت نشناختند و چنانچه این مهم به رسمیت شناخته می‌شد قطعاً امروز شاهد اعلام بار ذوب‌آهن در این شهرک بودیم.
سبکتکین اضافه کرد: زرین‌شهر ظرفیت‌های بسیاری در حوزه سرمایه گذاری و توسعه شهری دارد از این رو باید با حضور ادارات راه و شهرسازی و اوقاف برای حل مشکلات محلات مختلف شهر اقدامات مؤثر بشود.
وی خاطرنشان کرد: اراضی واقع در چرخاب، شرق زرین‌شهر و دانشگاه پیام نور برای توسعه شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و واقعیت این است که ما چه بخواهیم چه نخواهیم تا زمانی که مالکیت اراضی چون اراضی معروف به اراضی دانشگاه پیام نور مشخص نشود، وضع آن به‌طور کامل ساماندهی نخواهد شد.
عضو شورای اسلامی زرین‌شهر خاطرنشان کرد: تاکنون برای حل این چالش چندین ساله از سوی دیگر دستگاه‌ها به‌جز شهرداری و شورای شهر اقدام جدی نشده و این درحالیست که انتظار مردم از مسئولان امر آن بوده که به صورت جهادی در میدان عمل حاضر شده و جوابگوی مشکلات مردم باشند.
وی گفت: پروژه پارکسوار پس از سال‌ها همچنان به نتیجه نرسیده و حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز است که باید درخصوص تخصیص اعتبار به این پروژه چاره‌اندیشی کرد از طرفی پارک کوهستان نیز ظرفیت خوبی در حوزه سرمایه گذاری دارد و چنانچه به این مهم پرداخته شود به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد از این رو انتظار می‌رود در خصوص اقدامات کمیته سرمایه گذاری شهرداری زرین‌شهر گزارشی ارائه شود تا شهروندان بدانند چه کارهایی طی مدت گذشته در این حوزه شده است.
سبکتکین افزود: مطالبات شهرداری از دولت، ادارات و صنایع حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و با توجه به وضعیت سخت اقتصادی شهرداری‌ها نیاز است به رفع این معضل چندین ساله پرداخته شود تا شهرداری زرین‌شهر بتواند پروژه‌های ناتمام خود را به ثمر رسانده و کام شهروندان را شیرین سازد.
وی با بیان اینکه شهروندان از نمایندگان خود در پارلمان شهری انتظار دارند برای مباحث مرتبط با رفع نیازهای شهروندان نیز پیگیری لازم را داشته باشیم، گفت: وضعیت بیمارستان شهدای لنجان در شأن شهروندان و مراجعه کننده نیست و با توجه به اینکه اکثر بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف ایران توسط خیرین ساخته می‌شود باید در شهرستان لنجان از این ظرفیت استفاده کرد تا بیمارستانی در شأن مردم احداث شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2609
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.