• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین‌شهر؛

کاهش وابستگی به درآمد ناپایدار با توسعه گردشگری

  • کد خبر : 2612
  • 03 آبان 1399 - 15:53
کاهش وابستگی به درآمد ناپایدار با توسعه گردشگری
عضو شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: در صورت ایجاد زیرساخت لازم، زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری شهرستان لنجان بیش از پیش فراهم می‌شود و یکی از فرصت‌های گردشگری خطه طلایی ایران منطقه معروف زیرآب بوده که فرصتی بکر برای سرمایه گذاری است و با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور می‌تواند در کاهش وابستگی به درآمدهای غیرپایدار مؤثر باشد.

به گزارش نبض وطن، محمد باتوانی شهرستان لنجان را گنجینه میراث گردشگری و فرهنگی دانست و اظهار کرد: بسیاری از مسئولان ظرفیت شهرستان لنجان را بسیار ارزشمند می‌دانند به گونه‌ای که از آن به عنوان قطب گردشگری استان سخن به میان می‌آورند و ظرفیت موجود در شهرستان خصوصاً مرکز این شهرستان نیز بر این امر صحه می‌گذارد.
وی افزود: در صورت ایجاد زیرساخت لازم، زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری شهرستان لنجان بیش از پیش فراهم می‌شود و یکی از فرصت‌های گردشگری خطه طلایی ایران منطقه معروف زیرآب بوده که فرصتی بکر برای سرمایه گذاری است و با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور می‌تواند در کاهش وابستگی به درآمدهای غیرپایدار مؤثر باشد.
عضو شورای اسلامی زرین‌شهر با بیان اینکه صنعت گردشگری در سال‌های اخیر اهمیتی ویژه پیدا کرده است، تصریح کرد: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در شهرستان لنجان است و باید در این خصوص راهکارهای لازم اتخاذ شده و بسترسازی شود تا بتوان از ظرفیت آن برای توسعه زرین‌شهر استفاده کرد.
وی با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری ایجاد کننده مشاغل جدید است، ادامه داد: اشتغال تنها به استخدام در صنایع فعال در شهرستان لنجان ختم نمی‌شود بلکه می‌توان با ایجاد فرصت‌های جدید و سرمایه گذاری در حوزه‌های مغفول مانده همچون صنعت گردشگری شهری سفره‌های خیل عظیمی از شهروندان را رنگین کرد اما تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.
باتوانی اضافه کرد: چنانچه ظرفیت‌های گردشگری شهری بر اساس ظرفیت‌ها، توجیه اقتصادی و گردشگرپذیری در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری طبقه‌ بندی شده و به سرمایه‌گذاران معرفی و ارائه شود قطعاً موجبات رشد این صنعت و همچنین افزایش درآمد شهر و شهرداری را فراهم خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات شهروندان از شوراهای اسلامی شهر زمینه سازی برای رشد نخبگان و جوانان است تا آنان بتوانند در جایگاه مدیریت در حوزه‌های مختلف قرار گیرند و چنانچه به سطح تحصیلات، فعالیت و تجربیات جوانان امروز جامعه، توجه شود می‌توان از ظرفیت‌ها و نظرات آنها در جهت رفع مسائل و مشکلات قشر جوان و رشد و توسعه شهر و شهرستان استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2612
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.