• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد:

محور ارتباطی باغبهادران نیازمند تقویت تجهیزات راهداری و پلیس راه

  • کد خبر : 26141
  • 02 اسفند 1401 - 19:43
محور ارتباطی باغبهادران نیازمند تقویت تجهیزات راهداری و پلیس راه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:در هفته‌های گذشته یخ‌زدگی باعث ایجاد ترافیک سنگین و اختلال در عبور و مرور شده بود از این رو بر ایجاد راهدارخانه، تقویت امکانات و تجهیزات راهداری و همچنین تقویت نیروی پلیس و نیروهای راهداری تاکید شد تا بتوان در راستای رفع مشکلات و بازگشایی مسیرها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن منصور شیشه‌فروش در حاشیه نشست شورای مدیریت بحران شهرستان لنجان، اظهار کرد: در این جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های این شهرستان در روزهای اخیر به دلیل بارش برف و باران و مشکلاتی که با آن مواجه بودیم مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل بارش برف و باران در محور باغبهادران شاهد لغزندگی جاده‌ها بودیم، همچنین در هفته‌های گذشته یخ‌زدگی باعث ایجاد ترافیک سنگین و اختلال در عبور و مرور شده بود از این رو بر ایجاد راهدارخانه، تقویت امکانات و تجهیزات راهداری و همچنین تقویت نیروی پلیس و نیروهای راهداری تاکید شد تا بتوانند در راستای رفع مشکلات و بازگشایی مسیرها به‌موقع اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به خسارت‌هایی که در اثر سیلاب به بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی و تأسیسات شهری وارد شده است، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی برآورد و ارزیابی‌های اولیه را انجام دهند تا گزارش‌ها به تهران ارسال شود تا بتوانیم در راستای بازسازی و جبران خسارت‌های به وجود آمده اقدامات لازم را انجام شود.

وی اضافه کرد: استفاده از بیمه حوادث در راستای جبران خسارت از دیگر مباحثی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

شیشه‌فروش ادامه داد: بعد از بارش باران در فولادشهر در دو مجتمع ساختمانی به دلیل بالا زدگی آب، آب از پارکینگ این مجتمع‌ها خارج شده از این رو بلافاصله مدیرت بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و امروز گزارش‌ها جمع‌بندی و مقرر شد در اسرع وقت با همکاری شهرداری و شرکت عمران فولادشهر طرح مطالعاتی در جهت ایمن سازی این دو مجتمع انجام شود.

وی اضافه کرد: در راستای رفع مشکل بالا زدگی آب در این دو مجتمع مقرر شد با اجرای طرح‌هایی از جمله احداث کانال زهکش و طرح‌های مطالعاتی که امور آب و مشاور در خصوص آن اعلام نظر خواهند کرد ظرف مدت یک هفته جمع‌بندی و عملیاتی شود، تا آن زمان آب با استفاده از تجهیزات پمپ و سیستم‌هایی مورد نیاز تخلیه خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: در این زمینه نظام مهندسی و راه و شهرسازی نیز در زمینه ایستایی ساختمان بررسی‌های ویژه و پایش‌های لازم را انجام داده‌اند که خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته و ساکنین این دو مجتمع مسکونی این اطمینان را داشته باشند که در آینده‌ای نزدیک جمع‌آوری آب‌ها انجام و رفع خطر انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی شهرستان لنجان نیز باید برای بلندمدت طرح آبخیزداری حوزه فولادشهر را که بخشی از آن مطالعه شده در دستورکار قرار داده و اجرایی کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.