• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

محمدی: سرانه فضای سبز شهروندان فولادشهر ۴ برابر سرانه کشور است

  • کد خبر : 2616
  • 02 آبان 1399 - 10:57
محمدی: سرانه فضای سبز شهروندان فولادشهر ۴ برابر سرانه کشور است
شهردار فولادشهر گفت: امروز به ازای هر شهروند بیش از 60 متر مربع فضای سبز در فولادشهر وجود دارد که براساس آمار بیش از چهار برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.

به گزارش نبض وطن، بابک محمدی اظهار کرد: امروزه افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از زندگی و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی در بین انان بیش از گذشته مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است و فضای سبز شهری یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در این حوزه به شمار می اید.
وی با بیان اینکه فولادشهر بالاترین میزان فضای سبز استان را در خود جای داده است، افزود: بخش مهمی از سیمای شهر و زیبایی آن، وابسته به فضاهای سبز شهری است و باید گفت با توجه به وجود ۴۳۰ هکتار فضای سبز شهری و ۱۱۰ هکتار پارک جنگلی در فولادشهر شهرداری موفق شده با کاشت درختان و گیاهان متناسب با شرایط اقلیمی و زیستی تازگی و طراوت ویژه‌ای را به شهر ببخشد.
شهردار فولادشهر تصریح کرد: ایجاد فضای سبز شهری علاوه بر تولید اکسیژن و تلطیف هوا در جذب گرد و غبار و کاهش میزان آلایندگی ها موثر است و امروز به ازای هر شهروند بیش از ۶۰ متر مربع فضای سبز در فولادشهر وجود دارد که براساس آمار بیش از چهار برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.
وی با اشاره به اهمیت کاشت درختان و گیاهان سازگار با کم آبی در زیست بوم شهری، ادامه داد: با توجه به تنش های آبی سال های گذشته و بحران پیش آمده در حوضه آبریز زاینده رود شهرداری فولادشهر به سمت کاشت گونه‌های بومی وگونه‌هایی که با آب و هوای شهرستان لنجان خصوصا کم آبی سنخیت دارند گام برداشته است.
محمدی اضافه کرد: درختانی چون ملیا،توت یاکوزا، سرو نقره ای، سرو خزنده از جمله گونه هایی به شمار می اید که کشت انها مورد توجه قرار داشته و توانسته جلوه ی بصری زیبایی را نیز برای شهروندان به همراه داشته باشد.
وی عنوان کرد: آبیاری فضای سبز محالت قدیمـی شهر با اسـتفاده از روش های سنتی و استفاده از شلنگ و تانکر انجام می شود و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نه چندان دور این روند اصلاح و همچون محلات جدید شهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهند شد.
شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: شهرداری فولادشهر برای حفظ فضای سبز شهری منابعی چون چاه های آب، پساب تصفیه شده و کانال سوکرا را در اختیار دارد و خوشبختانه در این شهر جدید شاهد جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب‌شرب هستیم.
وی متذکر شد: هرس، وجین و سمپاشی به موقع فضای سبز رمز بقای فضای سبز شهری است که شهرداری فولادشهر به این مهم نگاهی ویزه دارد برهمین اساس انتظار می رود شهروندان نیز در حفظ فضای سبز شهری همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشند از اقدامت خودسرانه و غیر تخصصی در این حوزه خودداری کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2616
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.