• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ارتقای سواد سلامت شهروندان راهکار مقابله موثر با کرونا

  • کد خبر : 2625
  • 14 آبان 1399 - 10:04
ارتقای سواد سلامت شهروندان راهکار مقابله موثر با کرونا
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: روز رفتارهای افراطی با بیماران و فاصله گرفتن‌های عجیب و غریب از آنها حتی بعد از بهبودی کامل موجب می شود دیگر مبتلایان کرونا با مشاهده این رفتارها تمایلی به اعلام بیماری خود نداشته باشند و این امر موجب انتقال سریع بیماری در سطح جامعه می‌شود که بسیار خطرناک است که باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

به گزارش نبض وطن، ژاله مبشری در نشست با رئیس بیمارستان شهدای لنجان اظهار کرد: براساس گزارشات ارائه شده الگوی مراجعه افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی دیرهنگام است به گونه ای که درصد چشمگیری از افراد مبتلا به این ویروس با حال وخیم به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند.
وی با گلایه از ضعف فرهنگ سازی در برخورد با مبتلایان کرونا، افزود: ابتلا به کرونا همچون سرما خوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی است که در هر خانواده‌ای برای هر گروه سنی و هر طبقه اجتماعی اتفاق می‌افتد و نباید به بیماران و خانواده‌های افراد مبتلا به ویروس کرونا بی حرمتی کرد و افرادی که مسائل و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند نباید نگران همسایگی با فرد کرونایی باشند.
عضو شورای اسلای زرین شهر تصریح کرد:بروز رفتارهای افراطی با بیماران و فاصله گرفتن‌های عجیب و غریب از آنها حتی بعد از بهبودی کامل موجب می شود دیگر مبتلایان کرونا با مشاهده این رفتارها تمایلی به اعلام بیماری خود نداشته باشند و این امر موجب انتقال سریع بیماری در سطح جامعه می‌شود که بسیار خطرناک است که باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.
وی ادامه داد: دوری از جامعه حتی برای دو هفته، خسته کننده است، از این رو فرهنگسازی و حمایت از خانواده هایی که با این ویروس درگیر هستند می تواند از یک روحیه آنان را تقویت کرده و از سوی دیگر پایبندیشان را به قرنطینه خانگی افزایش دهد.
مبشری اضافه کرد: متاسفانه برخی از مبتلایان به کرونا مقررات قرنطینه خانگی را رعایت نمی کنند و در اماکن عمومی حضور می‌یابند که این رویه باید نیز با اگاهسازی و تقویت احتترام به حقوق شهروندی اصلاح شود، چراکه شکست زنجیره انتقال کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می شود.
وی با اشاره به روند رو به رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه از جمله بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت، عنوان کرد: خود مراقبتی و اصلاح الگوی تغذیه ای مهمترین راهکار برای کنترل این بیماری هاست که هرساله بار سنگین درمانی بر کشور تحمیل می کند.
وی باتاکید برضرورت اصلاح الگوی تغذیه ای خانواده ها خاطرنشان کرد: نقش رسانه های ارتباط جمعی در آموزش و فرهنگ سازی دراین حوزه بسیار مهم است و قطعا اگر کارشناسان بیمارستان شهدای لنجان در حوزه فرهنگسازی با تولید محتوای خوب در میدان حاضر شوند می توان آمار مبتلایان به بیماری های غیرواگیر را نیز کاهش داد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2625
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.