• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

دولت و مجلس نگاه ویژه و حمایتی به برنامه‌های بنیاد شهید دارند

  • کد خبر : 26342
  • 10 اسفند 1401 - 21:32
دولت و مجلس نگاه ویژه و حمایتی به برنامه‌های بنیاد شهید دارند
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: دولت و مجلس نگاه ویژه و حمایتی همه از برنامه‌های بنیاد شهید دارند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز_ چهارشنبه دهم اسفندماه_در مراسم اختتامیه هفتمین کنگره بینالمللی شعر ایثار در قزوین اظهار کرد: فرهنگ عاشورا را ۱۴۰۰ سال با شعر انتقال دادیم و در مسیر آرمان عاشورا و سیدالشهدا پیروان زیادی از این مکتب پرورش یافتند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: اگر بتوانیم فلسفه عاشورا را به نسل بعدی منتقل کنیم قطعاً نسل‌های متمادی شهیدپرور خواهد شد و این خط سرخ در طول تاریخ ادامه می‌یابد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف بنیاد شهید تفکر درباره شهداست، اینکه از چه زاویه‌ای هستی را می‌دیدند، باید بتوانیم فرصت درستی برای انتخاب مردم فراهم کنیم و یکی از این ابزار که بر قلب‌ها می‌نشیند و با زبان احساس با مردم گفتگو می‌کند، شعر است.

رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران کشور با بیان اینکه ایثار همچنان ادامه دارد و ما باید این موضوع را به جامعه نشان دهیم، خاطرنشان کرد: هنر اصلی را ایثارگران به خرج داده‌اند، هنر زبان عشق است و چه هنری بالاتر از اینکه عشق خود را با جان خود نشان دهیم.

وی استقبال از این کنگره شعر ایثار را بی نظیر دانست و تاکید کرد: هفتمین کنگره شعر ایثار به میزبانی قزوین یکی از مهدهای تمدنی ایران با تعداد زیادی ادیب و فاخر و چهره فرهنگی برگزار شد، بنیاد شهید استان در این زمینه بسیار زحمت کشید و پشتیبانی مدیریت استان و مسؤولان استان از جمله سپاه و ارتش و نیروهای مسلح شهرداری و سایر مسؤولان در این زمینه بسیار همکاری داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی با تشکر از زحمات دست‌اندرکاران برپایی این کنگره ادامه داد: امسال محوریت برپایی این کنگره به استان قزوین به عنوان استان مهد تمدن ایران سپرده شد این رویه جزو برنامه‌های بنیاد خواهد بود که برنامه‌های فرهنگی را در استان‌های مختلف برگزار کنیم و امیدواریم این تجربه خوب از کار مشترک با دستگاه‌های مختلف ادامه پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در روزهای اخیر تفاهم‌نامه فرهنگی، اجتماعی میان بنیاد شهید و مؤسسات شهید هفت کشور محور مقاومت شامل «جمهوری اسلامی ایران»، «سوریه»، «لبنان»، «عراق»، «یمن» و «فلسطین» منعقد شد و این تفاهم‌نامه پنج محور و یک بند حقوقی دارد که محور اول آن تقویت همکاری‌های فرهنگی و کارهای مشترک فرهنگی است.

وی تصریح کرد: شاعران ایثارگر در طول تاریخ فداکاری‌ها کرده‌اند و امروز نیز شاعران محور مقاومت در بسیاری از کشورهای هم‌جوار ما زحمات زیادی را متحمل می‌شوند تا مفاهیم الهی را در شعرهای خود بیان کنند، امیدواریم با تبلیغ مناسب با زبان شعر پیام انقلاب و محور مقاومت را به گوش جهان برسانیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی یادآور شد: عمده برنامه‌های بنیاد شهید توسط مردم و کانون‌های مردمی اجرا می‌شود و هر بخش از جشنواره‌ها به میزبانی یک استان اجرا و از ظرفیت‌های مردمی هم استفاده می‌شود و امیدواریم در راستای ترویج فرهنگ عمومی بتوانیم کارهای ویژه‌ای انجام دهیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: دولت و مجلس نگاه ویژه و حمایتی همه از برنامه‌های بنیاد شهید دارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.