• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

بدعت‌های نادرست، چهارشنبه آخر سال را به شبی پر دلهره برای خانواده‌ها تبدیل کرده است

  • کد خبر : 26834
  • 23 اسفند 1401 - 15:19
بدعت‌های نادرست، چهارشنبه آخر سال را به شبی پر دلهره برای خانواده‌ها تبدیل کرده است
شهردار زرین‌شهر گفت: کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی به عنوان اصل مهم پیشگیری از حوادث تلخ آخر سال در مسیر آموزش نسل جوان و نوجوان شهر حرکت کردند تا بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز از خطرات بعضی از اقدامات چهارشنبه‌سوری و شیوه مقابله با این خطرها آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی‌احمدی اظهار کرد: آئین‌های کهن ریشه‌های فرهنگی یک جامعه به‌شمار می‌آیند که باعث ایجاد همدلی میان شهروندان می‌شوند و به هر میزان این آئین‌ها غنی‌تر باشند همدلی و یکرنگی بیشتری را به همراه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بدعت‌های نادرست، چهارشنبه آخر سال را به شبی پر دلهره و اضطراب برای خانواده‌ها تبدیل کرده است، افزود: فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال نوید دهنده عید باستانی و بهار زندگی است که از قدیم‌الایام نماد و بهانه‌ای برای شادی مردم ایران به‌شمار می‌آمده، اما امروزه بعضی اقدامات همچون صدای مهیب انفجار ترقه‌های دست‌ساز موجب شده است، ترس و استرس به جای شادی بر وجود شهروندان مستولی شود.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه نبود آگاهی‌ها در زمینه استفاده از ترقه و آتش‌های بزرگ موجب بروز حوادث خواهد شد، تصریح کرد: کارشناسان بر این باور هستند جشن‌هایی مانند چهارشنبه‌سوری فرصتی برای جوانان است تا انرژی خود را تخلیه کنند، تلاش برای مهار آنها با اقدامات سختگیرانه تنها موجب مقاومت بیشتر و اقدامات غیرقابل پیش‌بینی خواهد شد، از این رو شهرداری تلاش کرده است با اقدامات فرهنگی نسل جوان را با خطرات استفاده از ترقه دست‌ساز آشنا کند.

اسماعیلی‌احمدی گفت: کارکنان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی به عنوان اصل مهم پیشگیری از حوادث تلخ آخر سال در مسیر آموزش نسل جوان و نوجوان شهر حرکت کرده‌اند و بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز از خطرات بعضی از اقدامات چهارشنبه‌سوری و شیوه مقابله با این خطرها آگاه شده‌اند.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم والدین در این شب همراه فرزندانشان باشند و از آنها مراقبت کنند تا کار به اعمال خطرناک نرسد، افزود: چنانچه حادثه‌ای خارج از اراده و توان شهروندان رخ داد با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند تا با حضور آتش‌نشانان از بروز حادثه‌های فاجعه بار جلوگیری شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.