• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

محلات شهر، با حضور چهرهای نوستالژی رنگ شادی به خود گرفتند

  • کد خبر : 26944
  • 27 اسفند 1401 - 9:38
محلات شهر، با حضور چهرهای نوستالژی رنگ شادی به خود گرفتند
شهردار زرین شهر گفت:شهرداری زرین شهر همه ساله برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز و استقبال از بهار تدارک می‌بیند و امسال نیز برنامه‌های خود را در دو بخش قبل و بعد از تحویل سال به اجرا می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهروندان شهرهای ایران از جمله زرین شهر علاقه و دلبستگی خاصی به آداب و سنن نوروز دارند و این موضوع باعث شده تا شهرداری نیز از این فرصت استفاده کرده و برای افزایش نشاط شهر و شهروندان برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرایی کند.

وی افزود: شهرداری زرین شهر همه ساله برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز و استقبال از بهار تدارک می‌بیند و امسال نیز برنامه‌های خود را در دو بخش قبل و بعد از تحویل سال به اجرا می‌گذارد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: بر اساس نظر پژوهشگران در دوران کهن زمانی که روز شماری وجود نداشت تا ساعت آمدن بهار در آن نوشته شود گروهی بر اساس مأموریت نانوشته‌ای، با دیدن جوانه درختان در کوی و برزن، بر تبل و دهل می‌نواختند و شاعرانه آمدن بهار را به شهروندان آن دیار نوید می‌دادند.

وی با بیان اینکه عمو نوروز و حاجی فیروز دو شخصیتی بودند که در آن دوران پیام آوران نوروز بودند، ادامه داد: نمایش سنتی این شخصیت‌های نوستالژی با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی یکی از ویژه برنامه‌هایی است که به مناسبت روزهای پایانی سال و فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ به مرحله اجرا در آمده است.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز از ۲۶ اسفندماه تا ۲۸ اسفند ماه و با حضور در محلات مختلف شهر اجرا می‌شود تا لبخند بر روی صورت شهروندان خصوصاً کودکان و نوجوانان نقش بسته و لحظات شادی را در کنار خانواده سپری کنند.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های فرهنگی شهرداری زرین شهر در دوره ششم آن بوده که برنامه‌های مختلف فرهنگی خصوصاً برنامه‌های پیش از تحویل سال تنها در مناطق مرکزی شهر اجرایی نشود بلکه بتواند محلات مختلف شهر را در برگرفته و شور و نشاط اجتماعی را در مناطق مختلف شهر رقم بزند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی طرح‌های متعدد و متنوعی در حوزه فرهنگی و باهدف افزایش نشاط اجتماعی شهروندان زرین شهر اجرا می‌شود که امیدواریم لحظات شادی را برای شهروندان خصوصاً نسل جدید به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.