• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

لنجان از مقاصد مهم گردشگری استان است

  • کد خبر : 27373
  • 07 فروردین 1402 - 15:09
لنجان از مقاصد مهم گردشگری استان است
فرماندار شهرستان لنجان گفت: نوروزگاه روستای هاردنگ در محوطه امامزاده عظیم الشان شاه خراسان در حال برگزاری بوده و گردشگران می‌توانند با حضور در این رویداد با ظرفیت‌های هنرمندان و مشاغل خانگی روستایی بخش باغبهادران آشنا شده و از طبیعت بکر روستای هاردنگ و زیارت امامزاده شاه خراسان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی با اشاره به دو رویداد نوروزگاه چهلستون و نوروزگاه روستای هاردنگ در شهرستان لنجان اظهار کرد: برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه، ایام نوروز را با رنگ و بویی از سنت‌های کهن و اصیل پیشینیان درهم می‌آمیزد و با توجه به فروکش کردن ویروس منحوس کرونا و پیش بینی حضور قابل توجه گردشگران در استان اصفهان این رویداد نقش بسزایی در معرفی رسم و آداب کهن و آیین‌هایی که پیشینه تاریخی دارند به دیگر شهروندان شهرهای ایران دارد.

وی با بیان اینکه معرفی داشته‌های فرهنگی و تلاش برای احیای آن گامی مهم در راستای صیانت از هویت و اصالت مردمان هر منطقه است، افزود: برخی از آداب و سنت‌هایی که درگذشته در بین شهروندان مرسوم بوده، به مرور زمان فراموش شده و یا در حال فراموشی است و باید با اجرای برنامه‌های متنوع در مسیر احیا این سنت‌ها و انتقال به نسل آینده حرکت کرد، چراکه این آئین‌ها علاوه بر مباحث فرهنگی، به‌عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته‌شده و می‌تواند در جذب گردشگر نقش بسزایی داشته باشند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: برگزاری نوروزگاه‌ها فرصت مناسبی برای معرفی آداب، رسوم و فرهنگ شهرها و روستاهای مختلف بوده و باعث ایجاد تنوع در برگزاری برنامه‌های نورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه نوروزگاه چند سالی است با استقبال شهروندان، مسافران نوروزی، گردشگران و بازدید کنندگان مواجه شده است، ادامه داد: بر اساس جدول زمانبندی شهرستان لنجان ۲۹ اسفندماه در رویداد نوروزگاه چهلستون اصفهان حضور یافت و هنرمندان بومی با اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و برپایی موزه‌ای از آثار کهن و ادوات بجا مانده از گذشتگان از میهمانان نوروزی و گردشگران پذیرایی کردند.

محمدی با بیان اینکه با توجه به موقعیت و قدمت تاریخی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان، این شهرستان از مقاصد مهم گردشگری استان به‌شمار می‌آید، عنوان کرد: تمرکز در برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه بر معرفی مشاهیر، شهدا و… و همچنین معرفی غذاهای سنتی، صنایع دستی، پوشاک کهن و سنتی بوده است تا معرفی شایسته‌ای از شهرستان لنجان برای حضور مسافران و گردشگران انجام شود.

وی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب‌های مذهبی و فرهنگی کشور تبدیل شوند و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز فرصت مناسبی فراهم شده تا با برگزاری رویدادهای فرهنگی و معنوی مختلف در راستای تقویت نقش بقاع متبرکه در زندگی مردم و فرهنگ سازی دینی از ظرفیت بالای امامزادگان بهره برد.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: نوروزگاه روستای هاردنگ در محوطه امامزاده عظیم الشان شاه خراسان در حال برگزاری بوده و گردشگران می‌توانند با حضور در این رویداد با ظرفیت‌های هنرمندان و مشاغل خانگی روستایی بخش باغبهادران آشنا شده و از طبیعت بکر روستای هاردنگ و زیارت امامزاده شاه خراسان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود توسعه همه جانبه بقاع متبرکه بر اساس اقلیم منطقه انجام شود، تصریح کرد: توسعه گردشگری مذهبی در جوار بقاع متبرکه گامی بلند به‌شمار می‌آید چراکه این اماکن مقدس دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی هستند و با ایجاد جاذبه‌های بیشتر و برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف در این اماکن متبرکه می‌توان فضای معنوی را در جامعه گسترش داد.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی، شاهد توسعه صنعت گردشگری و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری خطه طلایی ایران برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و گردشگران باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=27373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.