• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان خبر داد:

افزایش ۳۴ درصدی بازرسی‌های صنفی در لنجان

  • کد خبر : 27710
  • 14 فروردین 1402 - 22:01
افزایش ۳۴ درصدی بازرسی‌های صنفی در لنجان
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت:بر اساس آمار موجود بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان لنجان، این بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته اما نکته حائز اهمیت در این میان کاهش ۴۵ درصدی تشکیل پرونده تخلفات صنفی است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین طرفی با بیان اینکه اصناف همواره در مسائل اقتصادی نقش مؤثر و کلیدی داشته‌اند، اظهار کرد: گستره فعالیت حوزه اصناف از تولید تا مصرف سبب شده این قشر نقش بسزایی را در اقتصاد کشور برعهده داشته باشند.

وی نقش اصناف را حفظ نظام اسلامی بی نظیر توصیف کرد و افزود: اصناف و بازاریان با تولیدات فاخر خود و همچنین عرضه مطلوب کالاهای اساسی به ویژه مایحتاج اصلی شهروندان می‌توانند جو آرامی را بر بازار حاکم کرده و توطئه دشمنان و بدخواهان نظام را همچون دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و… خنثی کنند.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی‌ها بر بازار این شهرستان، تصریح کرد: برخی از واحدهای صنفی ممکن است به دلایل مختلف، دست به تخلف صنفی بزنند اما این تخلف نباید به پای همه بازاریان نوشته شود از این رو امروز بازرسی از اصناف شهرستان لنجان با رویکرد نظارتی و توجیه کسبه به‌صورت چهره به چهره (تنویر قانون) دنبال می‌شود.

وی آموزش و توجیه کسبه قبل از ورود به سطح بازار را از مهم‌ترین شاخصه‌های اولویت دار قانون نظام صنفی دانست و ادامه داد: امروز با تغییر نگرش‌ها در حوزه بازرسی به گونه‌ای عمل می‌شود که نه تنها بازار و جامعه دچار استرس نشود بلکه با آموزش، ارشاد و هدایت تلاش شده تخلفات را کاهش دهیم.

طُرفی با بیان اینکه اغلب تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مایحتاج مردم کمال انصاف و همراهی را داشته و دارند، اضافه کرد: بر اساس آمار موجود بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان لنجان، این بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته اما نکته حائز اهمیت در این میان کاهش ۴۵ درصدی تشکیل پرونده تخلفات صنفی است که این مهم ثمره آموزش و ارشاد اصناف و بازاریان شهرستان لنجان بوده است.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم فرآیندهای نظارتی بر بازار و ایجاد رضایت مردمی را با رسیدگی فوری به شکایات و همچنین سرعت در عملکرد بازرسان افزایش دهیم.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه شکایت و یا گزارش‌هایی که مربوط به حوزه تخلفات اقتصادی نظیر احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، امتناع از فروش کالا و… را در سامانه www.124.ir ثبت کنند و قطعاً در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایات، گزارشات مردمی رسیدگی و در صورت احراز تخلف، پرونده آن به اداره تعزیرات حکومتی جهت سیر مراحل قانونی ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=27710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.