• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین‌شهر:

تحقق چشم‌اندازهای مدیریت شهری نیازمند نیروی انسانی خلاق و کار آمد است

  • کد خبر : 28015
  • 24 فروردین 1402 - 11:39
تحقق چشم‌اندازهای مدیریت شهری نیازمند نیروی انسانی خلاق و کار آمد است
شهردار زرین شهر گفت: منابع انسانی جز ارزشمندترین سرمایه‌های هر دستگاه و نهاد به حساب می‌آید و شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های محلی نیازمند ارتقای سطح دانش شغلی کارکنان این نهاد بوده تا شاهد توانمندسازی شهرداری‌ها و انجام دقیق وظایف و مأموریت‌های محوله باشیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در جلسه شورای مدیران شهرداری زرین‌شهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی را یکی از ارکان مهم تمدن‌سازی دانسته‌اند، اظهار کرد: تربیت نیروهای متعهد و متخصص با نگرش انقلابی یکی از محوری‌ترین مباحث برای شکل‌گیری تمدن انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید، از سوی دیگر نیروی انسانی تربیت شده می‌تواند عامل توسعه شهرهای ایران باشد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز مدیریت شهری برای عبور از چالش‌های پیچیده و ارائه خدمات شایسته نیازمند نیروی انسانی توانمند و خلاق است، افزود: امروزه سازمان‌ها و سرمایه‌های انسانی خود را با توجه به دانش، شایستگی و قابلیت‌ها به عنوان یک مزیت رقابتی تلقی می‌کنند چراکه نیروی انسانی در حوزه‌های گوناگون می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را کاهش داده و وظایف محوله را به بهترین شکل به اتمام برساند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: منابع انسانی جز ارزشمندترین سرمایه‌های هر دستگاه و نهاد به حساب می‌آید و شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های محلی نیازمند ارتقای سطح دانش شغلی کارکنان این نهاد بوده تا شاهد توانمندسازی شهرداری‌ها و انجام دقیق وظایف و مأموریت‌های محوله باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه، بهبود و توانمندی نیروی انسانی نباید مورد غفلت قرار گیرد، ادامه داد: اعتقاد مدیریت شهری زرین شهر بر آن است که آموزش در حوزه مدیریت شهری نباید تنها در حوزه کارکنان شهرداری خلاصه شود چراکه بسیاری از تحولات و موفقیت‌های پیش روی مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت پسماند، حمل و نقل شهری، هوشمندسازی و … در گرو آموزش شهروندی است.

اسماعیلی احمدی عنوان کرد: تحقق اهداف و چشم‌اندازهای مدیریت شهری نیازمند در اختیار داشتن نیروی انسانی خلاق و کار آمد است، و حرکت در مسیر آموزش‌های تخصصی می‌تواند شهرداری را دگرگون کرده و مسیر این نهاد را در رسیدن به اهداف والای خود هموار کند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد شاهد بوده‌ایم که در تشکیلات اداری و تصمیم سازی‌ها به افراد توانمند بهایی داده نشده و در نتیجه، این نیروهای کارآمد نیز فرصت رشد را پیدا نکرده‌اند از این رو تلاش شده با تغییر این نگرش در شهرداری زرین شهر و میدان دادن به نیروهای توانمند بومی این افراد ب‌توانند به عنوان نیروهای اثرگذار در شهرداری نقش آفرینی کنند تا در نهایت با اندوختن تجارب مدیریتی، در آینده به مدیران خلاق، متعهد و تراز اول تبدیل شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=28015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.