• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر مطرح کرد:

آموزش فرهنگ ایمنی، یک قرار اجتماعی برای ارتقای امنیت خطه طلایی ایران

  • کد خبر : 28165
  • 29 فروردین 1402 - 9:15
آموزش فرهنگ ایمنی، یک قرار اجتماعی برای ارتقای امنیت خطه طلایی ایران
شهردار زرین شهر گفت:با توسعه و گسترش روزافزون شهرهای ایران ضرورت فراگرفتن اصول ایمنی را دوچندان کرده و بر همین اساس شهرداری زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های ارتقای فرهنگ شهروندی و ایمنی داشته است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در جمع مدیران شهرداری زرین شهر با اشاره به اهمیت پیوست‌های آموزشی برای انجام اقدامات مختلف در حوزه ایمنی شهر و شهروندان، اظهار کرد: وقوع حوادث مختلف از جمله آتش سوزی در شهرهای ایران همواره کام شهروندان را تلخ می‌کند و این مسئله اهمیت و لزوم افزایش آگاهی و آمادگی در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی را به ما گوشزد می‌کند.

وی شهروندان را یکی از پایه‌های مهم اجرای طرح‌های آموزشی دانست و افزود: با توسعه و گسترش روزافزون شهرهای ایران ضرورت فراگرفتن اصول ایمنی را دوچندان کرده و بر همین اساس شهرداری زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های ارتقای فرهنگ شهروندی و ایمنی داشته است.

شهردار زرین شهر آموزش فرهنگ ایمنی را یک قرار اجتماعی برای ارتقا امنیت خطه طلایی ایران دانست و تصریح کرد: ما بر این باور هستیم کار اصلی آتش‌نشانی تنها اطفا حریق نبوده بلکه پیشگیری و آموزش به شهروندان خصوصاً نسل جوان از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان به‌شمار می‌آید و قطعاً در صورت فراگیری آموزش‌های ایمنی در مواقع بحران و وقوع حوادث شاهد امدادرسانی به موقع و یا مهار و اطفا حریق با همکاری و مشارکت آگاهانه شهروندان خواهیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در آموزش شهروندی نقش محوری دارد، ادامه داد: اگر بتوان موضوع حقوق شهروندی را از طریق آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاه‌ها برای نسل جدید آموزش داد، قطعاً آنان در آینده نقش خود را در قبال شهر و دیگر شهروندان به خوبی ایفا خواهند کرد.

اسماعیلی احمدی با اشاره به آغاز آموزش ایمنی به دانش آموزان با هدف فرهنگ سازی در مواقع بحرانی، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر با هدف بهره‌مندی از مشارکت شهروندی، دوره‌های آموزش تخصصی کوتاه مدت خود را از مدارس آغاز کرده تا در مواقع ضروری آتش‌نشانی را در امداد و نجات همشهریان یاری دهند.

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگ ایمنی نقش بسزایی در کاهش خسارت‌های جانی و مالی در مواقع حوادث دارد، عنوان کرد: شهروندان با فرا گرفتن مباحث ایمنی نسبت به ایمنی محل زندگی و کار خود حساس خواهند شد و این مسئله باعث می‌شود مدیریت شهری را در شناسایی ناایمنی‌های محل زندگی خود و پیشگیری از وقوع حوادث همراهی کنند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری دوره‌های مختلف آموزش شهروندی با ریل‌گذاری صحیح در حوزه‌های مختلف، شاهد ایجاد تعلق خاطر به خطه طلایی ایران در بین شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=28165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.