• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

نام نیک چهره‌های ماندگار زرین شهر ستایش همگان را برانگیخته است

  • کد خبر : 28243
  • 31 فروردین 1402 - 11:04
نام نیک چهره‌های ماندگار زرین شهر ستایش همگان را برانگیخته است
شهردار زرین شهر گفت: مفاخر و مشاهیر در هویت‌بخشی به جامعه نقش برجسته‌ای دارند و بر همین اساس مدیریت شهری زرین شهر درصدد است تا در مسیر انجام فعالیت‌های فرهنگی خود و در راستای تقویت فرهنگ شهر و شهروندان اقدام به برپایی بزرگداشت مفاخر و چهره‌های شاخص شهر را به مرحله اجرا برساند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی با بیان اینکه مفاخر و چهره‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و… خطه طلایی ایران نباید به دست فراموشی سپرده شوند، اظهار کرد: زرین شهر همواره به عنوان مهد بزرگان دینی، چهره‌های علمی و افراد برجسته در حوزه‌های مختلف در تاریخ این مرز و بوم شناخته می‌شود و ضروری است تا همه این افراد برجسته شناسایی و به نسل حاضر و آینده معرفی شوند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت سبک زندگی ایرانی – اسلامی افزود: یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند سبک زندگی ایرانی و اسلامی و فرهنگ بومی و محلی را تقویت به شهروندان خصوصاً نسل جوان منتقل کند استناد به مؤلفه‌های مهم و عناصری همچون مفاخر و مشاهیر است چراکه برخی از مشاهیر این دیار با مفاخر و مشاهیر کشور و جهان برابری کرده و جایگاه منحصر به فردی دارند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه نام نیک چهره‌های ماندگار، شاخص و اثرگذار زرین شهر همواره ستایش همگان را برانگیخته است، تصریح کرد: مفاخر و مشاهیر در هویت‌بخشی به جامعه نقش برجسته‌ای دارند و بر همین اساس مدیریت شهری زرین شهر درصدد است تا در مسیر انجام فعالیت‌های فرهنگی خود و در راستای تقویت فرهنگ شهر و شهروندان اقدام به برپایی بزرگداشت مفاخر و چهره‌های شاخص شهر را به مرحله اجرا برساند.

وی انتقال اندیشه مفاخر، بزرگان و چهره‌های اثرگذار به نسل جدید را امری ضروری دانست و گفت: ثبت تاریخ شفاهی و در کنار آن برگزاری نکوداشت مفاخر و مشاهیر شهر قطعاً به تولید سرمایه اجتماعی کمک فراوانی خواهد کرد و منجر به تقویت انسجام علمی، فرهنگی و… و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: امروزه سرمایه اجتماعی یکی‌از اساسی‌ترین ثروت‌های هر جامعه به‌شمار می‌آید از این رو مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند که با برنامه‌ریزی در جهت تبیین آثار و نکوداشت مفاخر، از این فرهنگ اصیل صیانت و آن را به نسل جوان نیز منتقل کنیم.

وی مفاخر و مشاهیر شهر را اسطوره‌های فرهنگی دانست و عنوان کرد: شناسایی و ثبت مفاخر، مشاهیر و چهره‌های اثرگذار شهر همچون فقها، هنرمندان، اصناف، نویسندگان و مجاهدان خطه طلایی ایران برای نسل کنونی و آینده ارزش آفرین خواهد بود چرا که مفاخر به توان افزایی ادراک فرهنگی شهر کمک شایانی خواهند کرد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی در مسیر جنگ ترکیبی خود با هدف تخریب هویت جوانان، به دنبال آن است که اشتهای کاذب و بیهوده‌ای را در آنان به‌وجود آورد و رهایی از این دام بجز اقدامات فرهنگی و معرفی الگوهای الگوهای ناب فرهنگی و مذهبی امکانپذیر نیست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=28243
  • نویسنده : مهدی سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.