• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
وزیر دفاع آمریکا:

بیش از ۲۳۰ تانک و ۱۵۰۰ خودروی زرهی به اوکراین ارسال شده است

  • کد خبر : 28464
  • 02 اردیبهشت 1402 - 18:28
بیش از ۲۳۰ تانک و ۱۵۰۰ خودروی زرهی به اوکراین ارسال شده است
وزیر دفاع آمریکا گفت: کشورهای غربی بیش از ۲۳۰ تانک و ۱۵۰۰ خودروی زرهی دیگر به اوکراین ارسال کرده‌اند.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا خبر داد که تانک‌های آمریکایی آبرامز که قرار است به اوکراین ارسال شوند طی هفته‌های آینده وارد آلمان خواهند شد. قرار است که نظامیان اوکراینی در آلمان نحوه استفاده از این تانک‌ها را آموزش ببینند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد: کشورهای غربی بیش از ۲۳۰ تانک و ۱۵۰۰ خودروی زرهی دیگر به اوکراین ارسال کرده‌اند. این تسلیحات برای مجهز کردن ۹ تیپ زرهی اوکراینی به این کشور ارسال شده است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد، اما دولت اوکراین استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=28464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.