• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

راه اندازی گرمخانه باعث حفظ کرامت انسانی نیازمندان خواهد شد

  • کد خبر : 29239
  • 23 اردیبهشت 1402 - 9:10
راه اندازی گرمخانه باعث حفظ کرامت انسانی نیازمندان خواهد شد
شهردار زرین شهر گفت:شهرداری زرین شهر در مسیر وظایف اجتماعی خود، گرمخانه‌ای را برای ساماندهی متکدیان، کارتن خواب‌های احتمالی و افراد بی‌پناه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان لنجان از مجتمع ساماندهی متکدیان زرین شهر اظهار کرد: تکدی‌گری، کارتن خوابی، اعتیاد و… معضلی جهانی به‌شمار می‌آید و در این میان میزان فقر برخی افراد همواره عامل تعیین کننده برای ایجاد اینگونه معضلات بوده است.

وی افزود: در بسیاری از مواقع متکدیان و افراد کارتن خواب مجموعه‌ای از مشکلات و چالش‌ها را به همراه دارند، به‌گونه‌ای که برخی از آنها مصرف کننده مواد بوده، برخی از اختلالات روانی رنج می‌برند و برخی علاوه بر اینکه حمایت‌های اجتماعی ندارند، خانواده‌ای نیز حامی آنها نیست.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری بر این باور است که بروز برخی معضلات اجتماعی در شهر می‌تواند منجر به تحولاتی عمیق و بنیادی در زندگی شهروندان شود بر همین اساس مدیریت شهری بخشی از درآمدهای خود را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری زرین شهر در مسیر وظایف اجتماعی خود، گرمخانه‌ای را برای ساماندهی متکدیان، کارتن خواب‌های احتمالی و افراد بی‌پناه ایجاد کرده است و بر اساس تدابیر اتخاذ شده دستگاه‌های متولی با شناسایی متکدیان، معتادان، افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب نسبت به جابجایی و حضور آنان به گرمخانه موجود اقدام می‌کنند.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه وجود چنین سرپناه‌هایی باعث حفظ کرامت انسانی نیازمندان و بهره‌مندی آنان از خدمات اجتماعی خواهد شد، اضافه کرد: پس از پذیرش افراد و پایش آنها در مجتمع ساماندهی متکدیان زرین شهر امکانات لازم از قبیل تخت، حمام، سرویس بهداشتی، تجهیزات بهداشتی و… در اختیار افراد پذیرش شده قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: پس از پایش افراد پذیرش شده توسط اداره بهزیستی شهرستان لنجان، تدابیر لازم از جمله ارائه مشاوره و… اتخاذ خواهد شد تا به این افراد کمک کنیم به آغوش جامعه بازگشته و به طور کامل از آسیب‌های اجتماعی که با آن دست به گریبان بوده‌اند فاصله بگیرند و زندگی جدیدی را آغاز کنند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی دستگاه‌های ذی ربط و همچنین شهروندان با شناسایی و استقرار افراد که با مشکلات اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند، شاهد کنترل اینگونه مشکلات باشیم و از بازتولید آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=29239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.