• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و چین در ۴ ماه/ صادرات چین به ایران ۴۶ درصد رشد کرد

  • کد خبر : 29715
  • 01 خرداد 1402 - 8:51
تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و چین در ۴ ماه/ صادرات چین به ایران ۴۶ درصد رشد کرد
گمرک چین از رشد ۴۶ درصدی صادرات این کشور به ایران در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی و عبور ارزش مبادلات دو کشور از ۵ میلیارد دلار طی این مدت خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار رسیده است.

ارزش مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۳ با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

با وجود کاهش ۳۹ درصدی ارزش واردات چین از ایران در ۴ ماهه ۲۰۲۳ که تا حد زیادی ناشی از افت قیمت نفت بوده است صادرات چین به ایران در این مدت با رشد ۴۶ درصدی مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش چین در ماه آوریل سال جاری ۳۸۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۷۹۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در این ماه ۳۰ درصد کاهش و صادرات این کشور به ایران نیز همین رقم یعنی ۳۰ درصد نسبت به ماه آوریل سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=29715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.