• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

معاون رئیس‌جمهور: شهید بروجردی‌ها نسخه نجات‌بخش کشور هستند

  • کد خبر : 29732
  • 01 خرداد 1402 - 16:19
معاون رئیس‌جمهور: شهید بروجردی‌ها نسخه نجات‌بخش کشور هستند
معاون رئیس‌جمهور در آئین بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت مسیح کردستان در شهرستان بروجرد گفت: شهید محمد بروجردی، نماد یک جوان مؤمن و انقلابی است و شهید بروجردی‌ها نسخه نجات‌بخش کشور هستند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی امروز _دوشنبه یکم خردادماه_ در ادامه سفر به استان لرستان در آئین بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت مسیح کردستان در شهرستان بروجرد با تأکید بر اینکه هر کشوری باید قدر داشته‌های خودش را بداند و شهید بروجردی یکی از این داشته‌های ایران اسلامی است، اظهار کرد: هر کارخانه محصولی دارد و کارخانه را با محصولش می‌شناسند، امروز اگر از کشورهای قدرتمند و توسعه‌یافته از نظر اقتصادی و صنعتی صحبت می‌کنیم آن کشور را با این محصولات می‌شناسیم اما مکتب اسلام و مکتب امام (ره) افرادی مثل شهید بروجردی پرورش داده است که دنیا و جهان مادی از آفرینش این شخصیت‌ها و چهره‌ها ناتوان است.

وی با اشاره به شهادت شهید بروجردی در سال ۱۳۶۲ و اینکه ۴۰ سال از شهادت این شهید می‌گذرد، افزود: وقتی وصیت‌نامه این شهید را مطالعه می‌کردم این سوال پیش آمد که این شهید چقدر فرصت داشته است که به این درجه برسد، با اینکه در کودکی پدرش را از دست می‌دهد و مهاجرت می‌کند، ابتدا آموزش‌های چریکی را فرا می‌گیرد و با توجه به اینکه دلباخته اسلام بود وارد میدان نبرد با دشمنان می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بعد از انقلاب منافقان که خودشان را نیروهای اصلی انقلاب معرفی می‌کردند از سوی امام (ره) طرد شدند، گفت: شهید بروجردی بعد از انقلاب اسلامی هم همراه با روحانیت بود و پس از اینکه حوادث فتنه بعد از انقلاب به وقوع پیوست و احساس کرد که دشمن چشم طمع به خاک کشور دوخته است، عازم غرب کشور و کردستان شد، در حالی که آن زمان در کردستان جنگ شهری بود و هر جای شهر دشمنان در کمین بودند و نیروهای سپاه و نیروهای جهاد را دشمنان سلاخی می‌کردند اما با وجود این خطرات شهید بروجردی عازم این منطقه شد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه اگر جنایت‌های منافقان در این ایام به درستی روایت می‌شد، آنها جرئت نمی‌کردند که جای شهید و جلاد را عوض کنند، گفت: دست گروهک‌های منافقان تا آرنج در خون هم‌وطنان ما و مردم کردستان آغشته است و مردم زیادی را به شهادت رساندند، اما غیرت شهید بروجردی و شهید بروجردی‌ها اجازه سکوت نداد و در زمانی که کشور دچار هرج و مرج بود با اقدامی مبتنی بر مردم به میدان جهاد تبیین رفتند و با رفتار عمارگونه به شبهات پاسخ دادند و با مهربانی باعث شدند که مردم منطقه پیروز شوند و برای همین به شهید بروجردی مسیح کردستان می‌گویند زیرا نقشی پیامبرگونه در جامعه‌ای که ظلمات و شبهات آن را فراگرفته و ذهن مردم آلوده شده بود، داشت، اما او با جهاد تبیین به شبهات پاسخ داد، در واقع شهید بروجردی جریان پیش‌مرگان کُرد را به راه انداخت.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به همراهی شهید محمود کاوه با شهید بروجردی گفت: شهید بروجردی شخصیتی کاریزماتیک داشت و نماد یک جوان مؤمن و انقلابی است. شهید کاوه پس از شهادت شهید بروجردی، فرمانده سپاه لشکر ویژه شهدا شد و در همان منطقه کار شهید بروجردی را دنبال کرد، این نشان می‌دهد بودن در آن صحنه برای جوانان و فداکاران وطن مرز نداشت. هرچند باید خاک را حفظ و دشمن را بیرون کرد ولی این عنصر بالاتری است که از شهید بروجردی‌ها مسیح می‌آفریند.

وی با اشاره به شخصیت شهید بروجردی در پذیرش مسئولیت‌های سنگین افزود: شهید بروجردی نماد یک جوان مؤمن انقلابی است که وقتی به او اعتماد شد معجزه‌های زیادی از او سر زد و شهید بروجردی‌ها نسخه نجات‌بخش کشور هستند. شهید بروجردی در آزمون‌های سخت با صبر و اقتدار و با هدف حفظ مردم و زمینه‌سازی برای رشد و تعالی مردم تلاش کرد و امروز باید این الگوهای عملی را به جامعه ارائه دهیم، چراکه این شخصیت‌های بزرگ چراغ راه همه ما هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=29732

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.