• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر:

روز زرین شهر با فرهنگ خطه طلایی ایران گره خورده است

  • کد خبر : 30073
  • 07 خرداد 1402 - 17:59
روز زرین شهر با فرهنگ خطه طلایی ایران گره خورده است
امام جمعه زرین شهر گفت: آینده کشور در دست جوانان است و تحولات آینده کشور نیز به دست آنان رقم خواهد خورد بنابراین نیاز است داشته‌های ارزشمند فرهنگی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و… که از گذشتگان به دست ما سپرده شده را برجسته کرده تا چراغی برای راه آیندگان باشد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه روز زرین شهر با فرهنگ خطه طلایی ایران گره خورده است، اظهار کرد: زرین شهر به واسطه حضور علما، فقها، شهدا و سرداران شهید شاخص، پیشه‌وران، هنرمندان و چهره‌های ماندگار در این شهر، شهری شناخته شده است و هفته نکوداشت زرین شهر فرصتی طلایی به‌شمار می‌آید تا بیش از پیش به گذشته درخشان این شهر پرداخته شود.

وی افزود: امروز باید با تحقیق و بررسی، ثبت میراث ناملموس، برگزاری رویدادهای فرهنگی و… در مسیری حرکت کنیم تا آنچه از سنت و آداب و رسوم پسندیده نیاکانمان به دست فراموشی سپرده شده بازشناسایی کنیم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز بسیاری از جوانان و نوجوانان تشنه آموختن از فرهنگ غنی و سبک زندگی مردمان گذشته هستند، اینکه چگونه زندگی می‌کردند و چه ابزاری را در مشاغل خود مورد استفاده قرار می‌دادند تا با دستان پر مهر کارآفرینان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، بازار و… اقتصاد شهر خود را به چرخش درآورده و به آن رونق می‌بخشیدند.

وی هفته نکوداشت زرین شهر را فرصتی برای پرداختن به خود، گذشته و آینده دانست و اضافه کرد: آینده کشور در دست جوانان است و تحولات آینده کشور نیز به دست آنان رقم خواهد خورد بنابراین نیاز است داشته‌های ارزشمند فرهنگی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و… که از گذشتگان به دست ما سپرده شده را برجسته کرده تا چراغی برای راه آیندگان باشد.

باقریان عنوان کرد: هفته نکوداشت زرین شهر می‌تواند به سرمایه‌ای فرهنگی-اجتماعی تبدیل شود و از ظرفیت ایجاد شده برای برطرف کردن نقاط ضعف بهره برد تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و امید را در بین شهروندان خصوصاً نسل جوان افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها انجام اقداماتی برای گسترش زمینه‌های فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرها است که خوشبختانه شهرداری زرین شهر دست به انجام این اقدامات در شهر زده است و قطعاً برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر سبب خواهد شد فرهنگ، آداب، سنن و داشته‌های ارزشمند این دیار زرخیز در ذهن و فرهنگ شهروندان ماندگار شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.