• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

مقام معظم رهبری بر نقش قرارگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید دارند

  • کد خبر : 30084
  • 07 خرداد 1402 - 19:41
مقام معظم رهبری بر نقش قرارگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید دارند
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اجرای برنامه‌های تحول‌گرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه روابط و امور فرهنگی بین‌المللی گفت: مقام معظم رهبری بر نقش قرارگاهی این سازمان تأکید دارند.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور صبح امروز (هفتم خردادماه) در سخنرانی خود در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان «نظم جهانی در حال ظهور؛ نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران» که به میزبانی وزارت امورخارجه برگزار شد، به جایگاه و نقش مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه تحول در روابط و امور فرهنگی بین‌المللی یکی از سیاست‌های دوره دهم مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، گفت: بنابر مطالبه مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی تلاش کردیم نسل جدیدی از رایزنان فرهنگی را به عنوان بخشی از اولویت‌های کاری در بدنه جدید سازمان برای تحول در روابط و امور فرهنگی بین‌المللی تعریف کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: از آنجا که این سازمان به امر حضرت آقا تأسیس شده، برای تحقق این مهم راهی جز بازگشت به منویات معظم‌له نداشتیم. در زمینه دیپلماسی تراز انقلاب، ایشان قائل به کار قرارگاهی هستند و دیدگاه رهبری این است که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید نقش قرارگاهی را ایفا کند.

ایمانی‌پور ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: نگاه قرارگاهی یعنی کاهش تصدی‌گری و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها اعم از دولتی و غیر دولتی که در این صورت افزایش مخاطب را هم خواهیم داشت. ما با استفاده از روش‌های مختلف درصدد چرخش از نگاه سازمانی به نگاه قرارگاهی هستیم و سفرای محترم می‌توانند ما را در انجام این مهم یاری رسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تشریح رویکردهای جدید در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روایت‌گری مؤثر از ایران را از اهم مأموریت‌های این سازمان برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابتنای تحریم‌ها بر تحریف حقایق جمهوری اسلامی ایران، روایت حقایق را یک ضرورت دانست و آمادگی این سازمان برای پذیرش راویان صادق از کشورهای مختلف را اعلام کرد.

ایمانی‌پور پیگیری موافقتنامه‌های فرهنگی را از دیگر وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانست و خواهان هماهنگی و اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تفاهمات و اقدامات شد.

وی رایزنان فرهنگی کشورمان در دوره دهم مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تراز انقلاب خواند و از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خواست که انتظارات و سطح توقعات خود را از رایزنان فرهنگی کشورمان ارتقا دهند و آنها را به انجام کارهای مؤثر، ماندگار و پر مخاطب ترغیب کنند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی و آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز از دیگر میهمانان این نشست بودند که به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.