• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرن شهر:

زرین شهر با پیشینه تاریخی، مهد علم و پرورش مفاخر و هنرمندان شاخص بوده است

  • کد خبر : 30231
  • 10 خرداد 1402 - 15:00
زرین شهر با پیشینه تاریخی، مهد علم و پرورش مفاخر و هنرمندان شاخص بوده است
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: تشویق شهروندان برای مشارکت در امور شهری یکی از راهکارهای مهم در افزایش حس تعلق اجتماعی به شهر و بهبود زندگی شهروندی به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، محسن محمودی با بیان اینکه زرین شهر با پیشینه تاریخی، مهد علم و پرورش مفاخر و هنرمندان شاخص در رشته‌های مختلف بوده است، اظهار کرد: فرهنگ شهروندان زرین شهر بسیار غنی است، زیرا این شهر قدمتی طولانی دارد و مردمان آن فرهنگ و هنری را که از گذشتگان به ارث رسیده را مانند فرهنگ کار و تلاش و آثاری که کاملاً ملموس است حفظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زرین شهر نه فقط در عرصه علم و فرهنگ و هنر بلکه در بسیاری از رشته‌های بزرگ سرآمد است، افزود: با مطالعه تاریخ زرین شهر آثار ماندگار رفتاری و هنری گذشتگان که هویت و اصالت فرهنگی این شهر را ساخته‌اند قابل مشاهده است و مدیریت شهری با نامگذاری ۱۱ خرداد تحت عنوان روز زرین شهر در مسیری گام برداشت تا از رهگذر سنن، فرهنگ و آئین‌ها کهن شهر را به دیگر شهرهای ایران معرفی شود.

عضو شورای اسلامی زرین شهر وجود آثار کهن بجا مانده از گذشته برگرفته از فرهنگ غنی مردمان این دیار بوده که تاکنون نسل به نسل حفظ شده است تصریح کرد: آثار ملموس و معنوی به جای مانده از گذشتگان، هر یک گنجینه‌ای ارزشمند از مفاهیم، ذوق و مطالبات زیستی، باورها و نحوه ارتباط مردمان پیشین با یکدیگر است و معرفی این آثار قطعاً باعث افزایش حس تعلق شهروندان به شهر خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید مبتنی بر فرهنگ و رسوم مردم منطقه باشد، ادامه داد: ما بر این باور هستیم در حوزه فرهنگ و هنر باید کارها بر اساس برنامه ریزی دقیق جهت توسعه پایدار فرهنگ و هنر مبتنی بر فرهنگ غنی مردم زرین شهر باشد بر همین اساس محور فعالیت مدیریت شهری در هفته نکوداشت زرین شهر حول معرفی فرهنگ غنی، مشاهیر، مفاخر و مشاغل کهن برنامه‌ریزی شده است.

محمودی اضافه کرد: تشویق شهروندان برای مشارکت در امور شهری یکی از راهکارهای مهم در افزایش حس تعلق اجتماعی به شهر و بهبود زندگی شهروندی به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم تلاش کرده با لحاظ کردن نگاه آینده‌محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی و همچنین کاربردی‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود در بسترهای بومی و محلی از طرح‌های خلاقانه حمایت کند و نمونه آن امروز در ویژه برنامه‌ای هفته نکوداشت زرین شهر قابل مشاهده است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های تعریف شده با نگاه هنری قطعاً به شناساندن بهتر این دیار کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد داشته‌هایی که در سینه برخی بزرگان حبس شده به اشتراک گذاشته شود تا آگاهی شهروندان نیز به زادگاهشان بیش از پیش ارتقا یابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30231

نوشته های مشابه

24اردیبهشت
اهمیت افزایش تعامل بین پارلمان شهری و مجلس شورای اسلامی
رئیس شورای اسلامی زرین شهر مطرح کرد:

اهمیت افزایش تعامل بین پارلمان شهری و مجلس شورای اسلامی

12اردیبهشت
آینده کشور مرهون تلاش معلمان و سنگربانان تعلیم و تربیت است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.