• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین شهر :

زنده نگه داشتن یاد انسان‌های بزرگ زرین شهر آینده‌نگری در حوزه فرهنگی است

  • کد خبر : 30234
  • 10 خرداد 1402 - 15:57
زنده نگه داشتن یاد انسان‌های بزرگ زرین شهر آینده‌نگری در حوزه فرهنگی است
عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: هفته نکوداشت زرین شهر ثمراتی چون ترویج نهضت مردمی کردن میراث‌فرهنگی و جلب توجه افکار عمومی به ارتقای سواد میراثی را به همراه خواهد داشت که بسیار ارزشمند و هویت‌ساز است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، احمد احمدیان، شناسایی و معرفی مشاهیر و مفاخر زرین شهر را از رسالت‌های فرهنگی مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: زرین شهر به واسطه قدمت فراوان و جایگاه خاصی که به لحاظ جغرافیای سیاسی، اجتماعی داشته گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ را در خود نهفته دارد که شاید بخش قابل توجهی از آن همچنان معرفی و شناخته نشده است.

وی افزود: با کنکاش در گنجینه تاریخ مردمان خطه طلایی ایران در هر دوره‌ای از تاریخ این دیار زرخیز، می‌توان نامی از بزرگان، علما، هنرمندان و معتمدانی را یافت که نقش ارزشمند و محوری در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی داشته‌اند و آوازه زرین شهر را در دیگر مناطق استان و کشور طنین انداز کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: معرفی شخصیت‌های علمی، دینی، فرهنگی و… با هدف بسط و توسعه فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر به دلیل استفاده از ظرفیت‌های مختلف می‌تواند در معرفی بهتر چهره‌های شاخص و ماندگار و همچنین تاریخ این دیار زرخیز بسیار مؤثر عمل کند.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نشانه‌های به جا مانده از تاریخ و مشاهیر و انسان‌های بزرگ زرین شهر نه‌تنها پاسداشت فرهنگ این شهر به‌شمار می‌آید بلکه آینده‌نگری در حوزه فرهنگی است که امید و ایجاد الگوهای کمال انسانی را منتشر خواهد کرد.

احمدیان اضافه کرد: برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر قطعاً سبب شناخت هرچه بیشتر و معرفی ابعاد تازه‌ای از خطه طلایی ایران خواهد بود و آغاز راهی است که ظرفیت‌های بی نظیر این شهر زیبا با شهروندان با فرهنگ خود، با گفتمانی جدید در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، هنری، تاریخی، معماری و… به دیگر شهرهای ایران معرفی شود.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری بر این باور است که نامگذاری روز زرین شهر در تقویم فرهنگی شهرستان لنجان سبب تعمیق فرهنگ گرانبهای خطه طلایی ایران و تکریم و بزرگداشت مفاخر آن به عنوان میراثی گرانبها برای نسل‌های بعد خواهد شد.

عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: هفته نکوداشت زرین شهر ثمرات دیگری چون ترویج نهضت مردمی کردن میراث‌فرهنگی و جلب توجه افکار عمومی به ارتقای سواد میراثی را به همراه خواهد داشت که بسیار ارزشمند و هویت‌ساز است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.